کد خبر: ۳۶۰۴۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
سازمان هواشناسی کشور هشدار داد؛

رگبار و باد شدید سراسر کشور را فرا می‌گیرد/هشدار به 19 استان در مورد سیلاب/ادامه بارندگی تا سه روز آینده

سازمان هواشناسی اعلام کرده امروز و فردا هوای سراسر کشور به جز سیستان و بلوچستان شاهد رگبار، باد شدید، رعد وبرق و تگرگ خواهد بود و این سامانه در روز جمعه سیستان و بلوچستان را نیز فرا می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: ‫ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺑﺮ روی ﻛﺸﻮر در روزﻫﺎی ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ و ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ در ﻏﺎﻟﺐ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﺸﻮر ﺑه ﺠﺰ ﺣﺎﺷﻴﻪ ﺟﻨﻮب ﺷﺮق در ﺳﻴﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن ﺳﺒﺐ رﮔﺒﺎر ﺑﺎران‪ ،‬وزش ﺑﺎد ﺷﺪﻳﺪ‪ ،‬رﻋﺪ و ﺑﺮق و در ﻧﻘﺎط‬ ‫ﻣﺴﺘﻌﺪ ﺑﺎرش ﺗﮕﺮگ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ‪.

به گزارش آفتاب، احد وظیفه افزود: روز ﺟﻤﻌﻪ ﻛﻠﻴﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﺸﻮر از ﺟﻤﻠﻪ ﺳﻴﺴﺘﺎن و ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎن ﻧﻴﺰ ﻣﺘﺎﺛﺮ از اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد‪ .‬روزﻫﺎی ﺷﻨﺒﻪ و ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ در ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻤﺎلی ﻛﺸﻮر ﻓﻌﺎل است.

به گفته وی در ‪ ۲۴‬ ﺳﺎﻋﺖ آﻳﻨﺪه وزش ﺑﺎد ﺷﺪﻳﺪ در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب ﻛﺸﻮر می ﺗﻮاﻧﺪ ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﭘﺪﻳﺪه ﮔﺮد و ﺧﺎک در ﺑﺮﺧی ﻧﻘﺎط اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺧﻮزﺳﺘﺎن و اﻳﻼم ﺷﻮد‪ .‬ﺷﺪت ﺑﺎرش در روز ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی‬ ‫ﺧﻮزﺳﺘﺎن‪ ،‬ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ و ﺑﻮﻳﺮاﺣﻤﺪ، ‬ﭼﻬﺎرﻣﺤﺎل و ﺑﺨﺘﻴﺎری‪ ،‬اﻳﻼم‪ ،‬ﻟﺮﺳﺘﺎن‪ ،‬ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎه‪ ،‬ﻛﺮدﺳﺘﺎن‪ ،‬زﻧﺠﺎن‪ ،‬ﻫﻤﺪان‪ ،‬ﻣﺮﻛﺰی‪ ،‬ﻗﻢ‪ ،‬ﻏﺮب اﺻﻔﻬﺎن‪ ،‬ﺑﺮخی ﻧﻘﺎط ﻓﺎرس و اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی واﻗﻊ در داﻣﻨﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﻮبی‬ ‫اﻟﺒﺮز ﺷﺎﻣﻞ ﻗﺰوﻳﻦ‪ ،‬اﻟﺒﺮز‪ ،‬ﺗﻬﺮان و ﺳﻤﻨﺎن و در روز ﭘﻨﺠﺸﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی واﻗﻊ در ﻧﻴﻤﻪ ﻏﺮبی ﻛﺸﻮر‪ ،‬ﺑﺮخی ﻧﻘﺎط ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی و ﻛﺮﻣﺎن است.

سازمان هواشناسی هوای تهران را امروز ‫ﻧﻴﻤﻪ اﺑﺮی ﺗﺎ اﺑﺮی ﻫﻤﺮاه ﺑﺎ رﮔﺒﺎر و رﻋﺪ و ﺑﺮق و‬ ‫وزش ﺑﺎد‬ پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۸ و ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین گفت: به علت رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها طی سه روز آینده هشدار می دهیم.امروز سیلابی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر پیش بینی می شود.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در مناطق یاد شده بارش شدید باران و در نواحی کوهستانی تشکیل مه غلیظ در گردنه های مرتفع پیش بینی می شود. در جاده های کوهستانی البرز و زاگرس این شرایط موجب لغزندگی جاده و کاهش دید خواهد شد.

 وی از رانندگان خواست در مسیرهایی که دچار آبگرفتگی می شود تردد نکرده و به هیچ عنوان کسی علاوه بر عدم برپیی چادر،توقف نکند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
0
3
خداوندا، از رحمت فراوان و بی دریغت متشکریم.
فرشاد
|
Germany
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۵
2
0
اهواز چهارشنبه هوا صاف است مسخره است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین