کد خبر: ۳۶۰۷۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

اوباما: داعش هنوز توانایی اعمال وحشتناک را دارد

رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان بازدید از مقر سازمان اطلاعات مرکزی کشورش درباره گام‌های آتی در مبارزه با داعش سخن گفت. به گفته وی، داعش هنوز توانایی "اعمال خشونت‌های وحشتناک" را دارد اما ائتلاف در سرکوب آنها پیشرفت داشته و این روند را ادامه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
اظهارات روز چهارشنبه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در پی بازدید از مقر سیا برای دیدار با اعضای شورای امنیت ملی کشورش با هدف گفت‌وگو درباره کمپین ضد داعش و شرایط سوریه مطرح شد.

این دیدار همچنین یک هفته پیش از سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به عربستان برای شرکت در نشست شورای همکاری خلیج‌فارس با هدف "گفت‌وگو درباره شرایط مقابله با تهدیدات داعش و نگرانی‌های کشورهای عضو این شورا" انجام می‌شود.

باراک اوباما تاکید کرد که پیشرفت‌هایی علیه گروه‌ تروریستی داعش در عراق به دست آمده و ایالات متحده آمریکا در مجموع امن‌تر شده است. اوباما همچنین گفت که داعش ضعیف شده و در موضع دفاعی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز، با این حال اوباما و سایر مقام‌های آمریکایی اذعان کردند که در سراسر جهان تروریست‌های بیشتری به وجود آمده‌اند و داعش در سوریه و عراق و نیز سایر مناطق جهان همچنان فعالیت خطرناک دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: این همچنان یک مبارزه پیچیده باقی مانده است اما ما متمرکز هستیم و در مسیر پیروزی قرار داریم. داعش از تسلیحات شیمیایی استفاده می‌کند و هیچ شکی وجود ندارد که این مردان دیوانه به دنبال دستیابی به بمب‌ها و یا مواد هسته‌ای هستند و از آن برای کشتن هر تعداد انسان که بتوانند استفاده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین