کد خبر: ۳۶۰۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳

نواز شریف در لندن: برای مداوا آمده‌ام

نخست وزیر پاكستان شب گذشته (چهارشنبه) وارد لندن شد و در مصاحبه ای كوتاه ضمن رد گمانه زنی های گسترده مبنی بر اینكه وی برای رهایی از بحران اسناد پاناما به انگلیس رفته است، گفت: سفرم به لندن فقط برای انجام یك سری معاینات پزشكی است.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد نواز شریف اظهار داشت: دولت در تلاش های خود برای پایان دادن به مشكلات و مسایل كشور، به حمایت و پشتیبانی ملت نیاز دارد و زمانی هم كه حزب مردم پاكستان حزب حاكم در كشور بود و دولت را در اختیار داشت، من در آن زمان به عنوان رهبر جناح مخالف، از دولت حمایت كردم.

نواز شریف گفت: حزب مسلم لیگ نواز (حزب تحت رهبری وی) در زمان دولت های قبلی نه تلاشی برای براندازی این دولت ها كرد و نه از تلاش های مخرب علیه آن دولت ها حمایت كرد.

به گزارش رسانه های پاكستان،'آرزوی قلبی من، توسعه وپیشرفت وطنم پاكستان است و هرگز این اهداف را با قدرت و ثروت معامله نخواهم كرد.'

بسیاری از احزاب مخالف دولت و رسانه های پاكستان به سفرجاری نواز شریف به لندن در شرایط پس از افشاگری های مالی موسسه حقوقی پاناما علیه اعضای خانواده او، با دیده تردید نگاه می كنند و رسانه ها این نكته را مطرح می كنند كه اگر نخست وزیر واقعا از بیماری قلبی رنج می برد، چرا به جای هواپیمای معمولی، از هواپیمای ویژه مجهز به فوریت های پزشكی برای این سفر طولانی استفاده نكرد؟

**توجیه سفر ناگهانی نواز شریف به لندن بعد از ماجرای اسناد پاناما

چودری نثار علی خان وزیر كشور پاكستان روز گذشته در كنفرانسی مطبوعاتی درباره دلیل سفر ناگهانی محمد نواز شریف به لندن هم، برای نخستین بار اعلام كرد: نخست وزیر از سال ها پیش از ناراحتی قلبی رنج می برد و این بیماری در دو سه ماه گذشته تشدید شده است. او قبلا از چند پزشك متخصص وقت گرفته بود اما به دلیل مشغله های كاری نتوانسته بود در وقت تعیین شده به پزشك مراجعه كند. 

با این وجود، برخی رسانه های پاكستان و شخصیت های سیاسی مخالف دولت، دلیل سفر از پیش اعلام نشده نخست وزیر این كشور به لندن را ناشی از بحران اخیر ایجاد شده پس از انتشار اسناد پاناما می دانند.

وی در پاسخ به برخی گمانه زنی ها مبنی بر اینكه قرار است نواز شریف در لندن ملاقات هایی محرمانه از جمله با آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و رهبر حزب مردم پاكستان درباره ماجرای اسناد پاناما داشته باشد، این موضوع را تكذیب كرد و گفت كه هیچ ملاقات محرمانه ای در سفر نخست وزیر به لندن انجام نخواهد شد.

نام سه نفر از چهار فرزند نواز شریف به نام ها حسین نواز، حسن نواز و مریم نواز در فهرست افشا شده ازسوی یك موسسه حقوقی پانامایی موسوم به 'موساك فونسكا' درخصوص شخصیت های و مقام هایی كه دارایی های هنگفت خارجی دارند، وجود دارد.

شبكه‌های خبری پاكستان همچنین از برنامه نواز شریف برای ملاقات با آصف علی زرداری رئیس جمهوری سابق و رهبر حزب مردم پاكستان در لندن خبر می دهند. نام برخی اعضای ارشد حزب مردم پاكستان هم در فهرست منتشر شده از سوی موسسه پانامایی وجود داد و نواز شریف و زرداری به احتمال فراوان برای رهایی از این بحران جدید، در لندن مشورت خواهد كرد.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های پاكستان اعلام كرده اند كه سفر از پیش برنامه ریزی نشده و ناگهانی نواز شریف به لندن به فاصله كوتاهی بعد از انتشار اسناد افشاكننده پاناما علیه اعضای خانواده این نخست وزیر، این شائبه را ایجاد كرده است كه وی برای رهایی از بحران افشای اسناد حاكی از فساد مالی اعضای خانواده اش به لندن سفر می كند تا راهی برای برون رفت از این بحران بیابد.

برخی گزارش ها نیز حكایت از آن دارد كه نواز شریف در جریان سفر قریب الوقوع به لندن، به املاك و دارایی های خود و خانواده اش در انگلیس سركشی خواهد كرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۶
0
0
پیش اربابش رفته
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین