کد خبر: ۳۶۰۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

رهاسازی سیلاب بی‌سابقه از سد دز

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: هم اینک 8000 مترمکعب در ثانیه وارد مخزن سد دز می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد رضا شمسایی توضیح داد: آمار وضعیت سد دز در طی 70 سال اخیر وجود دارد و بر طبق این آمارها وقوع چنین سیلابی در محدوده دز بی سابقه است.

وی افزود: به دلیل وقوع سیلاب، سرریز مخزن سد دز برای تخلیه حجم آب ورودی باز شده و در چند ساعت اخیر 4600 مترمکعب در ثانیه از مخزن سد دز رهاسازی شده است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از شهروندان تقاضا کرد از تردد در حاشیه رودخانه دز خودداری کنند.

به گزارش ایسنا شایعات منتشر شده مبنی بر ترک بر داشتن سد دز در خوزستان، از سوی مسئولان ذیربط تکذیب شده است. حجم سد دز به 40 برابر شرایط معمول رسیده است، بنابراین احتمال آبگرفتگی مزارع حاشیه رودخانه دز به دلیل سرریز شدن سد وجود دارد.

بارندگی در خوزستان از شب گذشته آغاز شده است و شدت بارندگی‌ها از عصر امروز تا فردا صبح به خصوصی در نوار شمالی و شرق استان ادامه خواهد داشت.

بهادری، مدیر کل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه در ستاد بحران استان مستقر هستیم و وضعیت جوی استان را رصد می‌کنیم، گفت: بارشهای رگباری در استان آغاز شده و بارشها در شهرهای نوار شمالی استان همچون ایذه و دهدز از شدت بیشتری برخوردار است. نگرانی ما از طغیان رودخانه دز است زیرا ظرفیت سد دز تکمیل شده و خروجی سد کفاف ورودی آب را نمی‌دهد. خواهشمندیم مردم و به خصوص عشایر از تردد در حاشیه رودخانه دز بپرهیزند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین