کد خبر: ۳۶۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۴

اولين كتاب ديجيتالي توسط شرکت سونی به بازار می آید

آفتاب‌‌نیوز : شركت سوني در نمايشگاه CES وسيله دستي قابل حملي را نشان داد كه براي كتاب هاي الكترونيكي طراحي شده است . نام اين محصول Sony Reader است. اين وسيله داراي صفحه نمايشي است كه از كاغذ الكترونيكي ساخته شده است كه متن نشان داده شده در آن به واضحي يك صفحه چاپ شده است.
 
سوني معتقد است اين وسيله انگيزه اي مي شود تا كاربران به دانلود و خواندن كتاب بصورت ديجيتالي بيشتر علاقه نشان دهند تا به خواندن كتاب هاي چاپي.
 
از آنجايي كه كتاب الكترونيكي نتوانسته است انتظارات مشتريان را برآورده كند هر چند كه فروش آن در سالهاي اخير افزايش يافته است اما تنها بخش بسيار كوچكي از كل بازار كتاب را به خود اختصاص داده است .اما غول الكترونيك قصد دارد با استفاده از كاغذهاي الكترونيكي براي نمايش محتويات در Sony Reader اين مسئله را حل كند. 

استفاده از اين تكنولوژي بدين معناست كه نور از پشت به اين صفحه نمايش نمي تابد و بنابراين صفحه نمايش ديگر لرزش ندارد و باعث اذيت شدن چشم ها نمي شود. 

Reader به اندازه يك كتاب معمولي است و 14 ميلي مرت ضخامت دارد و وزن آن كمتر از 250گرم است اين وسيله بهار امسال بفروش مي رسد و قيمت آن احتمالا بين 300 تا 400 دلار در آمريكاست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین