کد خبر: ۳۶۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

با رانت‌خواران سیگار و گوشت برخورد شود

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به شرایط پرداخت اقساط بانکی انتقاد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسینعلی شهریاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه امروز زور دولت به بانک‌ها نمی‌رسد و علی‌رغم حرام و ربا دانستن سود بانکی بانک‌ها اقدام به دریافت سود می‌کنند که این مقوله مشکلات فراوانی را برای مردم به همراه داشته است؛ چراکه متاسفانه اغلب بانک‌های کشور خصوصی هستند و بر اساس مصوبات خود پیش می‌روند.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی در نقاط مختلف کشور بسیاری از مردم برای پرداخت اقساط بانکی با مشکلات بسیار تاسف برانگیزی روبه‌رو بوده‌اند.

وی هم‌چنین به معضل اشتغال اشاره و ابراز عقیده کرد: ارقام منعکس شده از نرخ بیکاری در کشور غیرقابل قبولند و متاسفانه بیکاری در کشور تبدیل به یک معضل شده است.

این نماینده مجلس گفت: یکی از مهمترین مشکلات در بحث اشتغال بومی نشدن آن است و اگر اشتغال در استان بومی‌سازی می‌شد سرمایه در استان‌ها ماندگار بود؛ لذا لازم است تا در این خصوص تدابیر ویژه‌ای اندیشید تا میزان بیکاری در استان نیز کاهش یابد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم‌چنین در بخش دیگری از اظهارات خود با ابراز تاسف از «کاهش سن مصرف سیگار» گفت: متاسفانه رانت‌خواران باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و معیشتی برای مردم شده‌اند و با خودخواهی و زیاده‌خواهی‌شان نه تنها به اشتغال کشور بلکه به سلامت کشور نیز آسیب‌های جدی را وارد کرده‌اند.

وی مدعی شد: بر اساس آمار به دست آمده از کشفیات سیگار سال گذشته بالغ بر 40 میلیارد نخ قاچاق در کشور کشف و ضبط شد که متاسفانه این تعداد نه تنها از مرزهای مختلف بلکه توسط رانت‌خواران از گمرکات کشور وارد شده‌اند و این در حالی است که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دنبال رفع مصرف و ورود سیگار در کشور است.

وی با هشدار نسبت به این‌که «سلامت کشور در خطر است» گفت: متاسفانه میزان سیگار قاچاقی بالا و دسترسی به آن آسان شده است. امروز در شهرهایی حتی دختران نوجوان بین 11 تا 14 سال نیز سیگار مصرف می‌کنند و برای آنان به عنوان یک مقوله متشخصانه در مقابل دیگران تلقی می‌شود که این بسیار نگران کننده است و باید برای مقابله با آن در ابتدا با رانت‌خواران سیگار که پشتبانه گرمی دارند برخورد شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در 70 کشور دنیا افزایش قیمت سیگار باعث کاهش مصرف آن شده است اما متاسفانه این طرح در کشور به اجرا نرسید و همچنان در دسترس بودن آن افراد کم سن و سال‌تر بیشتری را اسیر خود می‌کند که در آینده آسیب بزرگی به سلامت جامعه وارد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم‌چنین گفت: متاسفانه رانت‌خواران علاوه بر سیگار در قاچاق گوشت نیز اقدامات بسیاری را صورت داده‌اند که این مقوله علاوه بر تهدید سلامت کشور برای استان‌های مرزی مشکلاتی از جمله بیکاری را بوجود آورده که سیستان و بلوچستان نیز از این آسیب‌ها در امان نمانده است. قاچاق و ورود بی‌رویه گوشت توسط رانت‌خواران از کشورهایی همچون برزیل باعث شد که امروز کشتارگاههای استان تعطیل و بیش از 10 هزار نفر از بومیان استان بیکار شوند که اگر این کشتارگاه‌های احیا و واردات گوشت کنترل شوند می‌توان گفت حداقل 8 هزار نفر از این افراد صاحب شغل و درآمد خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین