کد خبر: ۳۶۰۹۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

آیت‌الله جنتی: نه تسلیم، نه تحریم؛ راه سوم

خطیب نماز جمعه تهران گفت: باید از امکانات موجود استفاده کنیم و باور کنیم که نه تسلیم و نه تحریم؛ بلکه راه سوم اقتصاد مقاومتی است.
آفتاب‌‌نیوز :
 آیت الله احمد جنتی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران با تبریک فرا رسیدن روز ارتش اظهار داشت: ارتش مبارکی داریم و این شاهکار امام (ره) بود که آنچنان بر روی ارتش تاثیر گذاشت که یکباره متحول شدند، نه اینکه تسلیم شدند، بلکه از اساس متحول شدند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: امام بزرگوارمان امسال را به این عنوان نامیدند و در جایی فرمودند که حوزه علمیه باید انقلابی باشد و در دیدار اعضای مجلس خبرگان نیز تاکید کردند که مجلس خبرگان باید انقلابی باشد؛ پیوند این دو حرف این می شود که اقتصاد مقاومتی باید انقلابی باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در توضیح این مسئله تصریح کرد: روحیه عادی اداری که تا الان عمل شده، اثری نداشته است؛ اقتصاد مقاومتی می خواهد در مقابل آمریکا و غرب بایستد و در اقتصاد مملکت تحول ایجاد کند.

آیت الله جنتی با بیان اینکه معنی اقدام و عمل این است که تاکنون حرف زده شده و کارها بر روی کاغذ بوده است، اظهار داشت: اقدام و عمل بدون روحیه انقلابی امکان ندارد و کسانی که این روحیه را ندارند نمی توانند کاری کنند و فقط گزارش می دهند، در حالی که کاری، کارستان لازم است.

وی ادامه داد: تعجب می کنم که چرا خدا عذاب را نازل نمی کند، با وجود این همه امکانات که از آن استفاده نمی کنیم! از جمله نیروی انسانی که دنیا حسرت آن را می خورد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همین نیروی انسانی جنگ را تا آخر اداره کردند و سپاه و ارتش را تقویت کردند و در عرصه علم پیشرفت های خوبی بدست آوردند که چشم دنیا خیره شد.

آیت الله جنتی اظهار داشت: از جهت ذخیره معادن، حدود ۸۵ درصد از معادن ما استخراج نشده و زیر خاک مانده است؛ نمی دانم چه جوابی باید داد!؟

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید گفت: رهبری فرمودند که ۱۰۰ میلیارد دلار در انرژی اصراف می شود؛ یعنی اگر اسراف نکنیم همین میزان سرمایه به دستمان می آید، در حالی که برای یک یا دو میلیارد دلار چک و چانه می زنند تا بدست بیاورند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصرف شش برابری انرژی در کشور نسبت به میزان مصرف دنیا گفت: برخورد با این مسائل معجزه نمی خواهد، باید از امکانات موجود استفاده کنیم و باور کنیم که نه تسلیم و نه تحریم؛ بلکه راه سوم اقتصاد مقاومتی است.

عده ای در سطوح بالای مملکت ثروت های کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند

به گزارش مهر،آیت الله جنتی ادامه داد: عده ای در سطوح بالای مملکت و عده ای در بخش خصوصی، ثروت های کلان کشور را به اندونزی، امارات، ترکیه و اروپا می‌برند؛ در حالی که اگر روحیه انقلابی باشد، با اینها برخورد می‌شود؛ واحد پول اینها میلیاردی و گاهی میلیارددلاری است.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با عوامل نفوذی دشمن در کشور اظهار داشت: وقتی قرار شد نورچشمی ها و پسران و دختران مقامات در انگلیس و آمریکا تحصیل کنند، آمریکا از طریق آنها نفوذ می کند و به آنها پول و امتیاز می دهد تا به پدرانشان پیغام یدهند؛ باید عوامل نفوذی داخلی و خارجی را شناخت.

خطیب نماز جمعه تهران  در ادامه با تاکید بر اینکه باید وابستگی به نفت را قطع کنیم، اظهار داشت: یک مرتبه نفت ۱۰۰ دلاری را به ۳۰ دلار کاهش می دهند؛ باید قدرتی داشته باشیم که این تکانه ها، ما را تکان ندهد و این، شدنی است؛ باید باور کنیم که توانایی داریم.

آیت الله جنتی ادامه داد: آنهایی که انقلابی نیستند، مدام از ضعف و ناتوانی دم می زنند و دشمن نیز انقلابیون را افراطی می خواند و می گوید کسانی جلو بیایند که عقلانی هستند؛ یعنی آنهایی که با آمریکا سازش می کنند عقلانی هستند و آنها که مقاومت می کنند، افراطی هستند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مجلس خبرگان رهبری باید انقلابی بماند، گفت: منظور این حرف آن است که خبرگان باید در آینده انقلابی تصمیم بگیرد و انقلابی مصوبه داشته باشد.

اگر انقلابی ها نبودند، فاتحه مملکت خوانده می‌شد

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: کسانی که ممکلت را ۳۷ سال سر پا نگه داشته اند و دست رد بر سینه دشمن زدند، همین انقلابی ها بودند؛ اگر اینها نبودند فاتحه مملکت زودتر از اینها خوانده می شد.

آیت الله جنتی افزود: سپاه خار چشم عده ای است که هنوز هم در سخنرانی های خود به آن نیش می زنند؛ اگر سپاه و بسیج و بچه های انقلابی نباشند، چه کسی می خواهد توطئه ها را خنثی کند!؟ بنابراین باید انقلابی باشیم و انقلابی شناس و ضد انقلاب شناس هم باشیم و چاره ای جز این نداریم.

نمایندگان مجلس آینده، کارهای فرعی را کنار بگذارند

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مشارکت بالای مردم در این انتخابات و انتخابات خبرگان رهبری گفت: حدود ۶۲ درصد در این انتخابات شرکت کردند که این برای دنیا یک الگو است؛ آمریکا گاهی اوقات با ۴۰ درصد انتخابات برگزار می کند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری اینکه آنهایی که رای نیاوردند نجابت کردند و نتیجه انتخابات را پذیرفتند، تاکید کرد: آنهایی هم که رای آوردند باید به فکر مشکلات باشند و کارهای فرعی را کنار بگذارند و به کارهای اصلی بپردازند.

آیت الله جنتی تصریح کرد: چرا آمار طلاق بالا رفته است و چرا وضعیت بیکاری این گونه است!؟ خیلی چیزها هست که قانون می خواهد و باید اولویت بندی شود که مسائل اقتصادی در اولویت است و در مرحله بعد خنثی سازی توطئه های استکبار نیز باید در اولویت نمایندگان مجلس باشد.

وی تاکید کرد: نماینده مجلس باید دشمن شناس باشد و بصیرت داشته باشد و توطئه های دنیا علیه ما را بداند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین افزود: رهبری ما یک رهبر انقلابی است و هر کسی او را قبول دارد باید انقلابی رفتار کند.

آیت الله جنتی همچنین در خطبه های اول نماز جمعه امروز تهران با تبریک فرا رسیدن ما رجب و با بیان اینکه این ماه، ماه علی ابن ابیطالب (ع) است، اظهار داشت: شرمنده ایم که علی(ع) را کمتر می شناسیم و کمتر راه او را می پیماییم؛ از خدا بخواهیم که ما را علوی کند.

وی همچنین توصیه کرد: تا مومنین در این ماه نسبت به ترک گناه، ادای حقوق دیگران، رسیدگی به فقرا و محرومین و خواندن دعاهای با فضیلت اقدام کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
2
ی ایجاد اشتغال مستلزم فضای ارامش سیاسی در عرصه جهانی و به صورت پایدار است .
و نوابغ میبایست در راس امور باشند .
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
به خدا اگه شغل مناسب باشه واسه رشته من برمیگردم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین