کد خبر: ۳۶۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۱

رقابت مرورگرهاي اينترنت در سال 2005

آفتاب‌‌نیوز : اينترنت اكسپلورر در سال 2005 حدود 85.05 درصد از سهم بازار مرورگرهاي اينترنتي را در دست داشته است. سهم اينترنت اكسپلورر از بازار مرورگرها در سال 2004 حدود 90.31 درصد بود.

اصلي‌ترين دليل كاهش سهم بازار اينترنت اكسپلورر عدم پشتيباني اين مرورگر از كامپيوترهاي مكينتاش اپل در سال 2005 ذكر شده است. Vince Vizzaccaro كارشناس بازار شركت NetApplications مي‌گويد كه استفاده‌كنندگان كامپيوترهاي مكينتاش از مرورگر Safari اپل به جاي اينترنت اكسپلورر در كامپيوترهاي خود استفاده مي‌كنند. مايكروسافت براي اينكه دوباره سهم بازار مرورگر اينترنتي خود را افزايش دهد امسال نگارش جديد اينترنت اكسپلورر را به بازار عرضه خواهد كرد.

مرورگر فايرفاكس موزيلا هم در سه ماهه اول سال 2005 از فروش خوبي برخوردار بود به طوري كه سهم فروش مرورگر اينترنتي فايرفاكس در اواخر سال 2005 به 9.57 درصد كل بازار دست يافت. فايرفاكس در سال 2004 حدود 4.64 درصد از بازار مرورگرهاي اينترنتي را در دست داشت.

مرورگر Safari شركت اپل از ابتداي سال 2005 به طور صعودي افزايش فروش داشته است به طوري كه در اواخر سال 2005 مرورگر Safari با 3.07 درصد از سهم بازار در جاي‌گاه سوم مرورگرهاي اينترنت قرار گرفت. شايان گقتن است كه سهم اين مرورگر در سال 2004 حدود 1.56 درصد بود.

مرورگر Netscape هم مانند اينترنت اكسپلورر مايكروسافت با كاهش فروش محصول خود روبه‌رو بود. به طوري كه سهم بازار اين مرورگر از 2.07 درصد در سال 2004 به 1.24 درصد در سال 2005 رسيد و از رتبه سوم خود در سال 2004 به رتبه چهارم در سال 2005 نزول پيدا كرد.

مرورگر Opera هم عليرغم تغييرات بنيادي در ساختار تجاري خود سهم 0.5 درصدي خود از بازار مرورگرهاي اينترنتي سال 2004 را در سال 2005 هم تكرار كرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین