کد خبر: ۳۶۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۰

تمامي هنرها بايد به سمت ملي شدن گام بردارند

آفتاب‌‌نیوز : سينماي ملي بايد منطبق با فرهنگ و ارزش‌هاي ايران باشد و آثاري كه در اين زمينه توليد مي‌شوند بايد نفع جامعه را در نظر بگيرند.

وي افزود: ايجاد يك سينماي ملي نبايد صرفا در حد حرف باقي بماند بلکه بايد با همكاري و حمايت دست‌اندركاران و مسولين مربوطه، اين سينما در ابعاد گوناگون خود به رشد و تعالي لازم دست يابد.

اين آهنگساز با اشاره به اين كه تمامي هنرها بايد به سمت ملي شدن گام بردارند ياد‌آور شد: علاوه بر سينما كه با توجه به ويژگي‌هاي خود ضرورت فراواني براي هماهنگ شدن با مشخصه‌هاي ملي دارد ديگر هنرها نيز بايد به سمت ملي شدن پيش بروند.

دهلوي به نقش موسيقي در عرصه سينما اشاره كرد و در اين باره گفت: موسيقي متن، تاييد كننده ي داستان يك فيلم به شمار مي‌روند و در القاء آن به مخاطب نقش موثري را برعهده دارد، در واقع موسيقي متن و داستان فيلم‌هاي سينمايي بايد مكمل يكديگر باشند.

وي جشنواره فيلم فجر را عرصه‌اي براي رشد كيفي آثار سينمايي معرفي كرد و در اين باره افزود: برگزار كنندگان اين جشنواره با حمايت‌هاي خود مي توانند در پيشرفت همه جانبه آثار سينمايي نقش يقين كننده‌اي را داشته باشند و با توجه به وجود همه ژانر‌هاي سينمايي براي رسدين به سينماي مطلوب، اقدامات موثري را ايفا كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین