کد خبر: ۳۶۱۰۳۵
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

خسارت سیل به بزرگترین انارستان ایران

سرپرست فرماندار کوهدشت گفت: راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهدشت هم‌چنان به دلیل حجم بالای آب مسدود است.
آفتاب‌‌نیوز :
احسان جهانیان در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای این شهرستان اظهار داشت: با توجه حجم بالای آب عوامل راه و شهرسازی هنوز نتوانسته‌اند راه ارتباطی 50 روستا که در بالادست رودخانه قرار دارند بازگشایی کنند.

وی افزود: شب گذشته عوامل راه و شهرسازی برای بازگشایی راه این روستاها اقدام به ایجاد پل موقت با بتون‌های لوله‌ای و مکعبی شکل کردند که شدت آب این قطعات به هم متصل شده را جدا کرد.

سرپرست فرماندار کوهدشت عنوان کرد: با توجه به‌ شدت و حجم آب اکنون امکان وصل کردن این قطعات به حالت اولیه وجود ندارد اما با تثبیت شدن وضعیت هوا در شب گذشته احتمال می‌رود که تا نزدیک ظهر آب فروکش کند و تا غروب بتوانیم به‌ صورت موقت راه را برقرار کنیم.

وی بیان کرد: اکنون نیز تمهیداتی مانند نیسان برای جابه‌جایی مردم روستا به شهر اندیشیده شده که شب گذشته جابه‌جایی مردم تا نزدیک غروب انجام شد.

جهانیان در رابطه با خسارت سیلاب بزرگ‌ترین انارستان کوهدشت گفت: عمده آسیب این انارستان مربوط به سیل سال گذشته بوده به‌طوری‌که سال گذشته این انارستان به‌ شدت آسیب دید که بخشی از آن احیاء نشد.

وی اظهار داشت: امسال عمده‌ترین خسارت این انارستان مربوط به باغ‌هایی بوده که در حاشیه رودخانه قرار دارند که میزان خسارت آن توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی آورد می‌شود.

سرپرست فرمانداری کوهدشت با اشاره به اینکه حوزه راه‌ها و کشاورزی بیشترین خسارت  را داشته است افزود: در سیلاب اخیر حوزه راه از لحاظ ریالی بیشترین خسارت را در پی داشته به‌ طوری‌که جاده‌های بین روستایی، آسفالت خیابان‌های خارج از شهر آسیب‌دیده است.

وی عنوان کرد: حوزه کشاورزی کوهدشت نیز خسارت زیادی دیده که با جمع‌بندی برآورد آن می‌تواند رقم قابل‌توجهی باشد.

جهانیان به قطعی آب روستایی در بخش کونانی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در یکی از روستاهای این بخش با توجه به اینکه ترانس برق دچار مشکل شده بود آب آن‌ها نیز قطع شد که اکنون آب آن‌ها به‌وسیله تانکر و آب بسته‌بندی‌شده تأمین می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین