کد خبر: ۳۶۱۱۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰

مفقود شدن یک مدرسه چادری در جریان سیل دزفول

مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان با بیان این‌که 9 مدرسه چادری در جریان سیل دو روز گذشته دچار آسیب جدی شدند، گفت: میزان خسارات وارده ناشی از سیل به مدارس چادری و ساختمانی حدود 40 تا 50 میلیون تومان برآورد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حمید قنبری در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه دزفول و سردشت هفت مدرسه چادری دچار آسیب جدی شدند؛ همچنین یکی از مدارس در مجاورت روستای عباس‌آباد با توجه به شرایط بحران و جابجایی اهالی مفقود شده است.

وی افزود: به‌طور کلی سه مدرسه چادری در سردشت، چهار مدرسه در دزفول و دو مدرسه نیز در منطقه بین دزفول و شوشتر (گتوند) در جریان سیل آسیب دیدند؛ همچنین سیل خساراتی را به مدارسی که از استحکام کافی برخوردار نبودند وارد کرد.

مدیر آموزش‌و‌پرورش عشایر خوزستان میزان خسارات وارده ناشی از سیل به مدارس چادری و ساختمانی عشایر را نزدیک به 40 تا 50 میلیون تومان برآورد کرد‌ و با بیان این‌که امروز همه کلاس‌های درس در مناطق سیل‌زده نیز در فضای باز دایر شد، گفت: درصدد هستیم از طریق دستگاه‌های مختلف و هلال احمر بخشی از این خسارت‌ها را جبران کنیم.

قنبری با بیان این‌که در حال حاضر 600 مدرسه در مناطق عشایری استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد 50 مدرسه به‌صورت دو نوبته در حال فعالیت هستند و به عبارت دیگر 550 فضای آموزشی شامل فضاهای نوساز، استیجاری، چادری، کانکس‌ و فضای ساختمانی غیراستاندارد گچی‌ یا گلی فرسوده با قدمت بالای 30 سال در استان وجود دارد.

وی تعداد مدارس چادری را حدود 150 مدرسه عنوان کرد و گفت: سال گذشته 25 مدرسه در قالب 50 کلاس درس با ساخت‌و‌ساز از طریق اعتبارات دولتی به تعداد مدارس عشایری استان اضافه شد؛ همچنین دو، سه باب مدرسه یک تا دو کلاسه نیز توسط خیرین احداث شد و در اختیار آموزش‌و‌پرورش عشایر قرار گرفت‌ که امسال پیش‌بینی می‌کنیم این وضعیت بهبود یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
حالا كه پاكستان هم در صدور بيانيه هاي ضد ايراني در تركيه نقش داشته خوبه كه آن بيمارستان اهدايي را پس گرفته و هزينه ملت ايران كنيد !!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین