کد خبر: ۳۶۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱

رقابت ۹ تن برای دبیرکلی سازمان ملل

در هفته گذشته، ۹ نفر از نامزدهای تصدی دبیرکلی سازمان ملل به پرسش‌های نمایندگان کشورها در این سازمان پاسخ دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دوران کاری «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد زمستان آینده پایان خواهدیافت از این رو شماری خود را برای تصدی این سمت آماده می‌کنند.

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی «نیویوزک‌تایمز»، 9 مرد و زن به این منظور با هم رقابت می‌کنند و در هفته جاری در جلسه بی‌سابقه پرسش و پاسخ در مجمع عمومی نمایندگان کشورهای جهان شرکت کردند. آنها به این پرسش پاسخ دادند که چرا آنها می‌خواهند این سمت را بر عهده بگیرند و چه انتظاری از آینده سازمان ملل دارند.

به گزارش فارس،فردی که انتخاب می‌شود از اول ژانویه 2017 کار خود را آغاز خواهد کرد.این فرصتی مناسب برای زنان است که بتوانند در طول 70 سال تاریخ سازمان ملل برای نخستین بار ریاست این سازمان را بر عهده بگیرند. طیف وسیعی از چالش‌های عمده جهانی از جمله توقف جنگ، اعزام ناظران صلح تا همکاری با دولت‌ها برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی را بر عهده دبیرکل بعدی خواهدبود.

در طول 3 روز متقاضیان به تشریح مهارت‌های خود در رهبری و سوق دادن سازمان ملل به سمت نهادی که تاثیر بیشتری دارد پرداختند. با این حال هیچکدام از این 9 نفر جرات نداشتند تا درباره حل بحران فلسطینیان و اسرائیل موضع‌گیری کنند. تقریبا همه آنها درباره بحران مهاجران صحبت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین