کد خبر: ۳۶۱۲۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

عدد، جای نام خیابان های اصلی و بزرگراه های تهران را می گیرد

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به لزوم بازطراحی تابلوهای راهنمای معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت، گفت: با طراحی مجدد اعداد ۲رقمی به عنوان نشانه معابر به این تابلوها اضافه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرنا نوشت:سید جعفر تشكری هاشمی تأکید كرد: برای مسافران و گردشگران خارجی كه به ایران سفر می كنند تلفظ نام برخی معابر بخصوص مسیرهای بزرگراهی بسیار مشكل است.

او با بیان اینكه به حافظه سپردن و خواندن نام بزرگراهی مانند شیخ فضل الله نوری برای یك فرد خارجی سخت است، گفت: می خواستیم با جایگزینی اعداد به جای حروف انگلیسی این مشكل را برای مسافران و گردشگران خارجی حل كنیم كه با مخالفت روبه رو شدیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به مخالفت ها با مطرح شدن این موضوع گفت: بر حذف حروف انگلیسی پافشاری نمی كنیم اما بر شماره گذاری مانند بزرگراه 29 شرقی و باز طراحی تابلوها تاكید داریم تا سردرگمی برای خارجی زبان ها در یافتن مسیرها ایجاد نشود.

با بیان اینكه باید مطالعات دقیق برای طراحی تابلو ها انجام شود، گفت: فشردگی نوشته ها بر روی تابلوی راهنمای معابر زیاد است و باید طراحی به شكلی انجام شود كه با تغییر اندازه حروف نگاشته شده تابلوها مشكل دید برای رانندگان در مسیریابی ایجاد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
حالا حالا کار داره
به این سیستم نامبرینگ گفته میشه که خصوصا در فرعی ها کاربرد داره که اگه اینکار بشه با دنیا همخوان میشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
1
فکر بسیار خوبی است ولی با 50 سال تاخیر
Mostafa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۸
0
0
خدا پدر تون رو بيامرزه أين يه كار واقعا درست و حسابيه، با اسم هاي فعلي وقتي مي خواهي ادرس و مدارك خارجي بدي بأيد يه صفحه كاغد پر كني
ناشناس
|
ESTONIA
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
1
1
خب یه کم فکرکنن ویه راه بهترپیداکنن,اسم بزرگان ازخیابانهابخاطرچندتاگردشگرخارجی بایدبه عددتغییرکنه!خب کم کم خودمردم هم به این اعدادعادت میکنن ودیگه حتی همین نام هم دیگه ازبین میره!!!کاش یه کم به خودشون زحمت بدن وراه بتهری پیداکنن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین