کد خبر: ۳۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶

ظریف به آمریکای لاتین می‌رود

در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و «دلسی رودریگرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا و هیأت عالی‌رتبه اقتصادی همراه، راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل مورد علاقه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدجواد ظریف با ارزیابی وضعیت روابط دو کشور ایران و ونزوئلا گفت: ما در شرایط سخت و عادی با ونزوئلا روابط خوب و حسنه‌ای داشته‌ایم و داریم و آماده‌ایم چشم‌انداز مناسبات دوجانبه را بیش از پیش در چهارچوب منافع مشترک گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات و شرایط مقطع تحریم اظهار کرد: ما در دوره تحریم‌ها با مشکلات زیادی در زمینه نفت مواجه بوده‌ایم و در شرایط فعلی درصدد اعاده ظرفیت‌های عادی گذشته‌مان هستیم.

ظریف با ابراز امیدواری نسبت به شکل‌گیری سفر خود در آینده نزدیک به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین، گفت: ما در آینده نزدیک با همتای ونزوئلایی در زمینه ظرفیت‌های جدید مناسبات دو کشور رایزنی بیشتری خواهیم داشت.

وی با اشاره به تشریک مساعی موفق تهران و کاراکاس در مجامع بین‌المللی خاطرنشان کرد: باید همکاری‌های نزدیک و سازنده دو کشور هرچه بیشتر در مجامع بین‌المللی و با هدف برگزاری هرچه موفق‌تر جنبش غیرمتعهدها فزونی پیدا کند.

وزیر امور خارجه با تشریح زمینه‌های همکاری‌های دوجانبه درخصوص دارویی و اجرای پروژه‌های مورد علاقه و همکاری‌های بانکی، رایزنی هرچه بیشتر شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی را گشایشگر فرصت‌های جدید متقابل ارزیابی کرد و گفت: هیأت اقتصادی همراه متشکل از کارآفرینان و صاحبان بخش خصوصی ایران خواهند بود.

بر اساس این گزارش، دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا با دعوت مجدد و ابراز خرسندی از شکل‌گیری سفر وزیر امور خارجه کشورمان به کاراکاس گفت: ما منتظر سفر جنابعالی به ونزوئلا هستیم و ما اینک با هیأت اقتصادی همراه شامل وزیر نفت و معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا به تهران آمده‌ایم و امیدواریم در این سفر بتوانیم راه‌های گسترش مناسبات دوجانبه را بویژه در عرصه‌های جدید مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص تحولات نفت اظهار کرد: رایزنی ونزوئلا با اعضای اوپک همواره مبتنی بر این رویکرد بوده که حق ایران است تا سقف تولید خود را بطور طبیعی به سهمیه سابق برساند.

رودریگرز افزود: ما آمادگی داریم که همکاری‌های دارویی و بانکی، گشایش خطوط اعتباری، همکاری در زمینه معدن را در دوره جدید روابط گسترش دهیم و در خصوص همکاری‌های بین‌المللی بویژه پیرامون شکوفایی جنبش غیرمتعهدها، رایزنیهای دو کشور را فزونی بخشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین