کد خبر: ۳۶۱۳۰۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶

در دیدار وزیر خارجه ونزوئلا با ظریف چه گذشت؟

- خانم دلسی آلوئینا رودریگز، وزیر خارجه ونزوئلا روز شنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در رایزنی و دیدار دکتر محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه کشورمان و خانم دلسی رودریگرز وزیر امور خارجه ونزوئلا و هئیت عالیرتبه اقتصادی همراه، راههای گسترش مناسبات دوجانبه و مسائل مورد علاقه مورد بررسی و تبادل نظر قرار'گرفت.

دکتر محمد جواد ظریف با ارزیابی وضعیت روابط دو کشور گفت: ما در شرایط سخت و عادی با ونزوئلا روابط خوب و حسنه ای داشته و داریم و آمادگی داریم چشم اندازی مناسبات دو جانبه را بیش از پیش در چهارچوب منافع مشترک گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات و شرایط مقطع تحریم اظهار داشت: ما در دوره تحریم ها، بامشکلات زیادی در زمینه نفت، مواجهه بوده ایم و در شرایط فعلی در صدد اعاده ظرفیتهای عادی گذشته مان می باشیم.

دکتر ظریف با ابراز امیدواری نسبت به شکل گیری سفرشان در آینده نزدیک به ونزوئلا و کشورهای آمریکای لاتین گفت ما در آینده نزدیک با همتای ونزوئلایی در زمینه ظرفیت های جدید مناسبات دو کشور رایزنی بیشتری خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تشریک مساعی های موفق تهران و کاراکاس در مجامع بین المللی خاطرنشان ساخت باید همکاریهای نزدیک و سازنده دوکشور هرچه بیشتر در مجامع بین المللی و با هدف برگزاری هرچه موفق تر جنبش غیرمتعهدها فزونی یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشریح زمینه های همکاریهای دو جانبه در خصوص دارویی و اجرای پروژه های مورد علاقه و همکاریهای بانکی، رایزنی هرچه بیشتر شرکتها و موسسات دولتی و خصوصی را گشایش گر فرصت های جدید فیمابین ارزیابی نمود و گفت هیئت اقتصادی همراه متشکل از کارافرینان و صاحبان بخش خصوصی جمهوری اسلامی خواهند بود.

خانم دلسی رودریگرز، وزیر امورخارجه ونزوئلابا دعوت مجدد و ابرازخرسندی از شکل گیری سفر وزیر امورخارجه کشورمان به کاراکاس گفت ما منتظر سفر جنابعالی به ونزوئلا هستیم و ما اینک با هیئت اقتصادی همراه شامل وزیر نفت و معاون ریاست جمهوری ونزوئلا به تهران آمده ایم و امیدواریم در این سفر بتوانیم راههای گسترش مناسبات دوجانبه را به ویژه در عرصه های جدید مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه ونزوئلا در خصوص تحولات نفت اظهار داشت: رایزنی ونزوئلا با اعضای اوپک همواره مبتنی بر این رویکرد که حق ایران بوده سقف تولید خودرا به طور طبیعی به سهمیه سابق برساند.

خانم دلسی رودریگرز افزود ما آمادگی داریم که همکاریهای دارویی و بانکی، گشایش خطوط اعتباری، همکاری در زمینه معدن را در دوره جدید روابط گسترش دهیم و در خصوص همکاریهای بین المللی به ویژه پیرامون شکوفایی جنبش غیر متعهدها، رایزنیهای فیمابین را فزونی بخشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین