کد خبر: ۳۶۱۳۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

آمریكا ۹ زندانی گوانتانامو را به عربستان منتقل كرد

وزارت دفاع آمریكا در اقدامی كه از آن به عنوان گام دیگری در جهت بستن زندان گوانتانامو یاد می شود، 9 مرد یمنی را از زندان نظامی آمریكا در گوانتانامو به عربستان انتقال داد.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت دفاع آمریكا در اقدامی كه از آن به عنوان گام دیگری در جهت بستن زندان گوانتانامو یاد می شود، 9 مرد یمنی را از زندان نظامی آمریكا در گوانتانامو به عربستان انتقال داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، این بزرگترین گروه زندانیان خارج شده از گوانتانامو از زمان اعلام طرح بستن این زندان در ماه فوریه است.

باراك اوباما در ماه فوریه وعده داد تا پیش از پایان زمان ریاست جمهوری اش در ژانویه 2017 زندان بدنام گوانتانامو در پایگاه دریایی آمریكا در كوبا را تعطیل كند. این تازه ترین اقدام در تلاش اوباما برای تعطیل كردن این تاسیسات واقع در پایگاه نیروی دریایی آمریكا در خلیج گوانتانامو كوبا به شمار می رود.

با این حال هنوز 80 زندانی در گوانتانامو باقی است كه بیشتر آنان به مدت بیش از یك دهه بدون تفیهم اتهام یا محاكمه در این مكان نگهداری شده اند كه این امر با محكومیت جهانی رو به رو شده است.
مهمترین زندانی در میان 9 نفری كه روز شنبه به عربستان منتقل شدند «طارق باعوده»37 ساله بود كه از سال 2007 اعتصاب غذا كرده و نیمی از وزن خود را از دست داده و ماموران به زور به او غذا می دادند.

انتقال این زندانیان به عربستان همچنین در آستانه سفر اوباما به عربستان انجام شد؛ اوباما قرار است روز چهارشنبه در اجلاس سران كشورهای عربی متحد آمریكا در عربستان شركت كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین