کد خبر: ۳۶۱۴۱۴
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

کلاهبرداری از 160 نفر در فارس به بهانه خرید تجهیزات پالایشگاه

ابعاد تازه ای از پرونده یک کلاهبردار حرفه ای که به بهانه خرید تجهیزات پالایشگاهی در چند شهرستان فارس از مردم کلاهبرداری می کرد ، فاش شد.
آفتاب‌‌نیوز : این مرد در جریان کلاهبرداری هایش، خود را فردی صاحب نفوذ و قادر به تهیه تجهیزات پالایشگاهی معرفی می کرد و با ادعای اینکه می تواند این وسایل را با قیمت های پایین خریداری کند ، به طعمه هایش پیشنهاد سرمایه گذاری در این زمینه می داد. بالاخره هم همین ترفند موجب شد تا این کلاهبردار بتواند چندین نفر را در دام بکشاند .

به گزارش خبرجنوب، ماجرا تا آنجا ادامه یافت که چندي قبل بازپرس دادسرای شهرستان فیروزآباد از فعاليت این فرد مطلع شد و به دنبال آن پرونده اي تشكيل و تحقيقات در اين رابطه آغاز شد. در حالی که تحقيقات در این خصوص ادامه داشت، یکی از مالباختگان به دادسراي فیروزآباد مراجعه كرد و مدعي شد كه در دام این کلاهبردار گرفتار شده است.

اين مرد به بازپرس گفت: مدتي قبل با فردي آشنا شدم كه مدعي شد توانایی تهیه تجهیزات پالایشگاهی را با قیمت های مناسب دارد. او مدعي بود كه در جاهاي مختلف آشنا دارد و طوري رفتار مي كرد كه گويا يك مرد صاحب نفوذ است. او از من خواست که برای تهیه تجهیزات به او پول بدهم و در قبال آن سود کلانی دریافت کنم . من هم با شنیدن این وعده ها دیگر جای هیچ تردیدی برای مشارکت در این سرمایه گذاری برایم باقی نماند.
شاکی ادامه داد: مدتی از پرداخت سرمایه ام به این مرد گذاشت اما هر چه با موبايلش تماس می گرفتم جواب نمی داد و من که به این نتیجه رسیدم کلاه بزرگی به سرم رفته ، به ناچار تصميم گرفتم از او شكايت كنم.

پس از وصول شکایت این مالباخته به دستور مقامات قضايي ، بازپرس تحقيقات خود را آغاز كرد و درجریان بررسی ها پرونده شکایت های مشابهی گشوده شد.
در گام بعدي تحقيقات، ماموران دريافتند كه اين مرد خود را به هر فردي با يك اسم معرفي كرده و با توجه به نیازهای افراد سر آنها کلاه گذاشته است.
از اين رو ماموران خود را در مقابل يك پرونده پيچيده ديدند اما سرانجام پس از یکسری اقدامات پلیسی ، منزل متهم شناسايي و این کلاهبردار دستگیر شد .
با تحقیقات بیشتر از متهم ، ماموران پي بردند نامبرده به بهانه خرید تجهیزات پالایشگاهی از 160 نفر به همین شیوه در شهرستان های کوار، کازرون و فیروزآباد کلاهبرداری كرده است . در حال حاضر تحقیقات در این خصوص ادامه دارد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین