کد خبر: ۳۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

سه هزار اسیر فلسطینی دربند زندان صهیونیست ها دست به اعتصاب غذا زدند

مركز مطالعات اسرای فلسطینی روز یكشنه اعلام كرد، سه هزار اسیر فلسطینی همزمان با روز «اسیر» در اعتراض به اقدامات سركوب گرایانه رژیم صهیونیستی در زندان های این رژیم دست به اعتصاب غذا زدند.
آفتاب‌‌نیوز : به نوشته پایگاه خبری فلسطین الیوم، «ریاض اشقر» سخنگوی رسانه ای این مركز گفت: اسرای چهار زندان نفخه، ریمون، ایشل و النقب كه 40 درصد اسرای فلسطنی را تشكیل می دهند در اعتراض به اقدامات سركوب گرایانه و نقض حقوق اسرا در زندان نفخه از سوی رژیم صهیونیستی، دست به اعتصاب غذای یك روزه زدند.
وی افزود: اوضاع زندان نفخه با گذشت چهار روز هنوز متشنج است و مسئولان زندان هنوز اقدام به سركوب اسرا می كنند.

در آخرین اعتراض اسرای این زندان، 48 تن از آنان دچار خفگی بر اثر استنشاق گاز
و مصدومیت شدید ضربات باتوم و شلاق صهیونیست ها شدند.
در همین راستا امروز نیز 35 اسیر جدید در دو زندان «ایشل» و «عوفر» در همراهی با «شكری الخواجا» اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند.
تاكنون ده ها اسیر فلسطینی در اعتراض یه حبس انفرادی الخواجا دست به اعتصاب غذا زده اند تا رژیم صهیونیستی به حبس انفرادی 16 ماهه این اسیر خاتمه دهد.

هفدهم آوریل سال 1971، نخستین اسیر فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شد و پس از آن این روز به عنوان روز اسیر فلسطینی نامگذاری شد.
طبق آمار باشگاه اسرا و آزادگان فلسطینی بیش از 7 هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی در شرایط سخت و طاقت فرسا حبس هستند.
براساس این گزارش رژیم صهیونیستی از سال 1967 تا كنون نزدیك به یك میلیون فلسطینی را بازداشت كرده كه 15 هزار نفر آنها زن و ده ها هزار نفر نیز كودك هستند.

از زمان شروع انتفاضه الاقصی در 28 سپتامبر 2000 تا به امروز بیش از 90 هزار مورد بازداشت ثبت شده است كه بیش از 11 هزار نفر از آنها افراد زیر 18 سال و حدود 1300 نفر نیز زن هستند.
سرزمین های اشغالی سه ماهه نخست سال 2016 شاهد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی بوده به گونه ای كه این اقدام بر شمار اسیران نیز تاثیر مثبت گذاشته است.
در این ایام حدود 4800 فلسطینی كه 1400 نفر از آنها زیر 18 سال هستند، بازداشت شده اند.
سال 2015 را می توان سال جنایت های سازمان یافته رژیم صهیونیستی اعم از اعدام های میدانی و بازداشت های دسته جمعی و بی سابقه دانست، به گونه ای كه بیش از 85 درصد از شهدایی كه در انتفاضه سوم (قدس) به شهادت رسیده اند از فاصله های بسیار كم مورد هدف قرار گرفتند و در بسیاری از موارد نیروهای رژیم صهیونیستی امكان بازداشت آنها را داشته اند، ولی با شلیك مستقیم گلوله فلسطینیان را به قتل رسانده اند.

از آغاز انتفاضه قدس در اكتبر سال گذشته (مهرماه) تاكنون، 212 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان و شهرك نشینان صهیونیست در كرانه باختری، نوار غزه و سرزمین های اشغالی به شهادت رسیده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین