کد خبر: ۳۶۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴

بازتاب مراسم روز ارتش در رسانه های خارجی

رسانه های مختلف جهان روز یكشنبه با پوشش خبری مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به مهم ترین رویداد های این مراسم از جمله نمایش سامانه موشكی «اس 300» پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، خبرگزاری «رویترز» با بازتاب مراسم رژه مشترك روز یكشنبه یگان های ارتش جمهوری اسلامی نوشت : مراسم روز ارتش ایران همچون سال های گذشته با رژه نظامیان و عبور كامیون های حامل تجهیزان تظامی ارتش در برابر رئیس جمهوری ایران و جمعی از فرماندهان ارشد نظامی برگزار شد.

این خبرگزاری افزود: ایران در این مراسم سامانه موشكی «اس 300» را به نمایش گذاشت كه نخستین محموله آن هفته گذشته از روسیه به این كشور تحویل داده شده بود.
رویترز نوشت: سامانه اس 300 یكی از پیشرفته ترین تجهیزات نظامی در نوع خود با قابلیت هدف قرار دادن چندین هواپیما و موشك بالستیك در فاصله 150 كیلومتری است.

پایگاه خبری آسوشیتد پرس نیز با عنوان «ایران متعهد به دفاع از كشور های اسلامی در برابر اسرائیل و تهدید تروریسم شد» نوشت: رئیس جمهوری ایران روز یكشنبه در مراسم روز ارتش با بیان اینكه قدرت نظامی ایران تنها برای دفاع و بازدارندگی است، تاكید كرد كه ایران آماده دفاع از كشور های اسلامی در صورت درخواست آن ها خواهد بود.
این پایگاه خبری افزود: روحانی در بخشی از سخنان خود گفت كه قدرت نظامی این كشور علیه هیچ یك از همسایگانش نخواهد بود. به نظر می رسد این سخنان خطاب به كشور های عربی حوزه خلیج فارس بوده باشد.

رسانه های انگلیسی نیز با بازتاب مراسم روز ارتش نوشتند: ایران در مراسم بزرگداشت روز ارتش به نمایش تجهیزات راداری و سامانه موشكی اس 300 پرداخت كه تحویل آن از زمان برداشته شدن تحریم ها علیه این كشور آغاز شده بود.
بر اساس این گزارش، ایران تاكید می كند كه این سامانه برای دفاع از خود حیاتی است. با این حال امریكا و اسرائیل فروش این سامانه به این كشور را مورد انتقاد قرار داده اند.
پایگاه خبری روزنامه «دیلی تلگراف» نیز نوشت : ایران در این مراسم سامانه موشكی اس 300 را به نمایش گذاشت.

این پایگاه خبری همچنین با بازتاب سخنرانی امروز «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران نوشت : رئیس جمهوری ایران در بخشی از سخنان خود به درگیری های خاورمیانه از جمله عراق و سوریه و صلح آمیز بودن ارتقای تجهیزات نظامی این كشور اشاره كرد.
خبرگزاری اسپوتنیك روسیه نیز به بازتاب نمایش سامانه موشكی اس 300 و حضور نمایندگان كشور های خارجی در مراسم بزرگداشت روز ارتش پرداخت.

رژه مشترك یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح یكشنبه به مناسبت فرارسیدن 29 فروردین روز ارتش و نیروی زمینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین