کد خبر: ۳۶۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۵

سفر اولاند به قاهره

«فرانسوا اولاند» رئيس جمهوري فرانسه روز يكشنبه در ادامه سفر منطقه اي خود به خاورميانه و به منظور همكاري امنيتي و اقتصادي كشورش با مصر، وارد قاهره شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا به نقل زاز خبرگزاري فرانسه ، قرار است مسئله همكاري اقتصادي و امنيتي ميان مصر و فرانسه در دستور جلسه نشست مقام هاي دو كشور قرار گيرد.

«عبدالفتاح السيسي» رئيس جمهوري مصر كه اين روزها به دليل واگذاري دو جزيره مصري در درياي سرخ به عربستان، به خوراك رسانه هاي خبري بين المللي تبديل شده است، از رئيس جمهوري فرانسه در فرودگاه قاهره استقبال كرد.

در همين حال روزنامه مصري «اهرام آنلاين» در شماره امروز (يكشنبه) خود نوشت: مقام هاي مصر اميدوارند سفر دو روزه اولاند به اين كشور، اخبار منفي در مورد مصر را خنثي كند.

علاوه بر واگذاري دو جزيره مصري به سعودي ها در جريان سفر ملك سلمان پادشاه عربستان به مصر، مرگ مشكوك يك دانشجوي ايتاليايي در مصر نيز، اخبار بدي را براي قاهره در رسانه هاي خارجي رقم زده است.

در اين ميان، اظهارات منفي «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه در مورد مسئله دار بودن امنيت هوايي در مصر، نقطه ضعف ديگري براي مقام هاي مصري به شمار مي رود.

اما قاهره در پي ورود اولاند، به اخباري مثبت چشم دوخته است. رئيس جمهوري فرانسه در راس هياتي متشكل از بيش از 60 تاجر و رئيسان شركت هاي مهم فرانسوي وارد مصر شده تا يك توافق تسليحاتي گرانبها و 25 توافق در زمينه هاي ديگر را با مقام هاي قاهره منعقد كند.

درگيري ميان رژيم صهيونيستي و فلسطيني ها از محورهاي ديگر بحث مقام هاي مصري و فرانسوي است.

سفر اولاند به مصر در بحبوحه موقعيت ضعيف رئيس جمهوري سوسياليست فرانسه انجام مي شود. شانس اولاند براي پيروزي مجدد در انتخابات رياست جمهوري فرانسه بسيار اندك است، زيرا وي محبوبيت خود را به دليل عملكرد ضعيفش در فرانسه از دست داده است.

اولاند قبل از ورود به فرودگاه قاهره، از لبنان به عنوان اولين توقفگاه منطقه اي اش ديدن كرد. سفر سه مقصدي وي به خاورميانه قرار است با سفر به اردن در عصر سه شنبه به پايان رسد.

اولاند در لبنان با نخست وزير و رئيس پارلمان اين كشور ديدار كرد و وعده داد يكصد ميليون يورو كمك مالي به بيروت اعطا كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین