کد خبر: ۳۶۱۶۹۶
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵

عضو سابق كنگره آمریكا :سعودی ها عامل قتل سه هزار آمریكایی در حادثه 11 سپتامبر هستند

'باب گراهام' عضو سابق كنگره آمریكا و فرماندار فلوریدا گفت: اكنون زمان واكنش نشان دادن به سعودی هاست كه عامل قتل نزدیك به سه هزار آمریكایی در حادثه 11 سپتامبر هستند.
آفتاب‌‌نیوز : باب گراهام روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبری سی ان ان آمریكا گفت : سعودی ها می دانند چه كسی حادثه 11 سپتامبر را به وجود آورد و می دانند كه ما هم حداقل در سطح مقام های برجسته دولت آمریكا ٬ عوامل این حادثه را می شناسیم.

وی افزود: سعودی ها عامل این حادثه بودند و ما هیچ واكنشی نسبت به قتل نزدیك به سه هزار آمریكایی انجام ندادیم ٬ اینگونه آنان گمان كردند كه هر كاری انجام دهند٬ مجازات نخواهند شد . این مصونیت آنان هنوز هم ادامه دارد و این درحالی است كه آنان (سعودی ها) تلاش می كنند در سطوح بالا در امریكا ؛ در كاخ سفید و كنگره برای جلوگیری از اجرای قانونی كه مشخص می كند عربستان در این جنایت دست داشته ٬ فشار آورند.

وی در پاسخ به سوالی در باره تهدید سعودی ها به انتشارسند 28 صفحه ای و خروج دارایی هایشان از آمریكا گفت: به نظر من توافقی بین آمریكا و عربستان وجود دارد و اشاره ای كه به انتشار اسناد می كنند ٬ نادرست است در واقع آنها می خواهند این قضیه از نظر آمریكایی ها منتفی شود و آنان دولت آمریكا را ملزم به آن كنند . صحبت از انتشار 28 صفحه اسناد ٬ مساله مهمی است ولی هزاران سند دیگر وجود دارد كه نشان می دهد عربستان در حملات یازده سپتامبر دست داشته است.

به اعتقاد گراهام ، باراك اوباما رئیس جمهوری آمریكا باید همه این اطلاعات را منتشر كند و روشن و شفاف با آمریكایی ها در باره آنچه سعودی ها انجام داده اند ٬ برخورد كند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین