کد خبر: ۳۶۱۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
سبحانی نیا:

درز گزارش برجام به خارج از مجلس موجب بی اعتمادی دستگاه دیپلماسی شده است

نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام را محرمانه عنوان كرد و گفت: درز متن این گزارش به خارج از كمیسیون و انتشار آن در یك رسانه موجب بی اعتمادی دستگاه دیپلماسی به مجلس شده است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهارداشت: اقدام نماینده ای كه این گزارش را به خارج از این كمیسیون منتقل كرد و آن را دراختیار یك رسانه قرار داد، خلاف قانون است.

وی با بیان این كه این اقدام غیرمنطقی و غیراخلاقی است، افزود: ما بارها با این شیوه رفتارها و خروج گزارش ها از كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، برخورد كرده ایم.

وی ادامه داد: در مواردی گزارش های وزارت امور خارجه به خارج از مجلس منتقل شده در حالی كه نمی بایست به بیرون منتقل می شد به نحوی كه دستگاه دیپلماسی این اقدامات را تلقی به بی اعتمادی كرد و برخی گزارش ها را به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمی داد.

وی ادامه داد: چنین اقداماتی برای كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خوب نیست و این را باید دوستان رعایت كنند اما روز گذشته باردیگر كم لطفی كردند.

** درز گزارش وزارت خارجه به خارج از كمیسیون پیگیری می شود
نایب رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: ما در نخستین جلسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس موضوع درز متن گزارش محرمانه وزارت امور خارجه در اجرای برجام به خارج از این كمیسیون و همچنین انتشار آن در یك رسانه را پیگیری می كنیم.
سبحانی نیا تصریح كرد: پیش از این كه گزارشی در جلسه علنی مجلس مطرح شود باید توسط اعضای كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اگر وزارت امور خارجه می خواست كه این گزارش رسانه ای و منتشر شود، آن را به رسانه ها می داد.
عضو هیات رییسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم یادآور شد: در این زمینه دبیران این كمیسیون نیز قدری غفلت كردند.

سبحانی نیا افزود:دبیران كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گویند كه آن آقا (نماینده ای كه این گزارش را دراختیار یك رسانه قرار داد) قسم خورد كه این گزارش را به جایی نمی دهد و آن را خبری نمی كند و از آن نسخه ای كپی می گیرد.
سبحانی نیا ادامه داد: ولی هنوز یك ساعت از زمان دریافت این گزارش نگذشته بود كه نیمی از متن گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام در آن رسانه منتشر شد كه این هم خلاف بود.
وی با یادآوری این كه آن فرد از این گزارش یك نسخه كپی گرفته بود، گفت: البته نباید كپی به اعضا داده می شد ولی آن فرد قسم خورده بود كه این كار را نمی كند زیرا گزارش ها باید در محدوده كمیسیون ها بماند زیرا این گزارش ها محرمانه است و باید در داخل كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس باقی بماند.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه 26 فروردین ماه نخستین گزارش 3 ماهه در مورد اجرای برجام را به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارایه كرد كه متن كامل این گزارش روز گذشته در یكی از رسانه ها منتشر شد.
اعضای این كمیسیون از جمله حسین سبحانی نیا نایب رییس كمیسیون امنیت ملی مجلس و عباسعلی منصوری عضو دیگر این كمیسیون این اقدام را خلاف قانون دانستند و تاكید كردند كه این گونه گزارش ها نمی بایست قبل از مطرح شدن در كمیسیون به بیرون درز پیدا كند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
7
چرا برخورد نمیکنید تا کی چوب تندرو ها رو بخوریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین