کد خبر: ۳۶۱۷۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱

برانکو سرمربی ایران می‌شود؟

پایگاه اینترنتی jutarnji در ارزیابی عملکرد ایوانکوویچ او را جانشین بعدی کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران معرفی کرد و به تمجید از عملکرد خوب این مربی پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز :
پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ موفق شد با برتری 4 بر 2 برابر استقلال در شهرآورد تهران، بالاخره به صدر جدول فوتبال ایران برسد و حالا شانس‌ اصلی قهرمانی در لیگ برتر است.

در همین رابطه پایگاه اینترنتی jutarnji به تقدیر از برانکو ایوانکوویچ سرمربی کروات پرسپولیس پرداخته است.

وقتی دو ماه قبل پرسپولیس در رده چهارم لیگ ایران قرار داشت، او عنوان کرد پرسپولیس قهرمان لیگ ایران می‌شود. او این ادعا را قبل‌تر از این هم انجام داده بود که خیلی‌ها آن را جدی نگرفتند و تنها یک نمایش رسانه‌ای و جنگ روانی قلمداد کردند ولی برانکو ایوانکوویچ مستمر و صبور به کارش ادامه داد، گام به گام در جدول پیش رفت و جمعه با شکست همشهری خود یعنی استقلال در حضور 100 هزار تماشاگر، به صدر جدول لیگ برتر ایران صعود کرد تا در فاصله 4 هفته به پایان رقابت‌ها شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی قلمداد شود.

در این دیدار پرسپولیس یک پنالتی را هم از دست داد و در وقت‌های تلف شده گل دوم را دریافت کرد و این نشان می‌داد که این نتیجه می‌توانست سنگین‌تر هم شود.

پرسپولیس اکنون سه امتیاز بیشتر از استقلال دارد و به نظر می‌رسد تیمی که با تاکتیک‌های برانکو ایوانکوویچ پیش می‌رود بتواند در نهایت قهرمان لیگ برتر شود. در این صورت برانکو ایوانکوویچ چهارمین مربی کروات خواهد بود که در لیگ ایران قهرمانی را تجربه کرده است. پیش از او افرادی چون استانکو، ملادن فرانچیچ و زلاتکو کرانچار قهرمانی در لیگ ایران را تجربه کردند.

فوتبال و مذهب در ایران

8 سال از آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ ایران می‌گذرد. 8 سال تشنه برای قهرمانی بعد از آنکه تیم‌هایی چون استقلال و سپاهان در این سال‌ها موفق عمل کرده‌اند نوبت به عرض اندام پرسپولیس رسیده است. جایی که پروفسور تیمی را تحویل گرفت که در منطقه سقوط برای بقا می‌جنگید. در سال‌های بحرانی با ایوانکوویچ پرسپولیس توانسته بود جایگاهی در میانه‌های جدول تصاحب کند ولی جاه‌طلبی‌های این فصل برانکو باعث شد تا پرسپولیس به صدر جدول برسد.

باشگاه به برانکو اعتماد کامل داشت. به همین خاطر قرارداد او را قبل از این دیدار دو سال تمدید کرد. همین طور به نظر می‌رسد ایرانی‌ها از عملکرد کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی راضی نیستند و قطعا برانکو گزینه محتمل بعدی برای جانشینی کی‌روش خواهد بود. جایی که فوتبال مانند مذهب در درجه اهمیت بالایی برای مردم قرار دارد. البته اگر پیشنهاد بهتری از اروپا به برانکو نرسد، او می‌تواند جانشین کی‌روشی باشد که قبلا از سال‌های 2002 تا 2006 روی نیمکت آن نشست.

* برانکو می‌ماند، استیماچ می‌رود

برانکو ایوانکوویچ یکی از جدی‌ترین مربیان کرواسی در فوتبال ایران است و در صورتی که تیمش در 4 بازی آینده روند خود را حفظ کند، او در سومین کشور که مربیگری کرده قهرمان شده است. او دوبار در کرواسی با دینامو و در چین هم با شاندونگ قهرمان شده و اکنون در پرسپولیس در آستانه قهرمانی است. او همچنین به عنوان مربی در هانوفر و دستیار بلاژوویچ در تیم ملی کرواسی عملکرد خوبی داشت. او جزو معدود کروات‌هایی است که توانسته در چندین کشور مختلف فعالیت کند و کارنامه موفقی از خود به جا بگذارد. فقط تومیسلاو ایویچ افسانه‌ای بوده که توانسته به این افتخار بزرگ برسد و قطعا برای کروات‌ها نیز افتخار بزرگی است که هدایت پرطرفدارترین تیم آسیا به عهده برانکو است. بر خلاف او استیماچ روزهای خوبی در سپاهان ندارد و همین باعث شده صحبت‌هایی درباره رفتن استیماچ به گوش برسد و شاید به زودی روزهای آخر حضور استیماچ را در ایران شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا، پرداختی مربیان در فوتبال کرواسی نسبت به جاهای دیگر پایین است. به همین خاطر اغلب مربیان در فوتبال کرواسی ترجیح می‌دهند در جاهای مختلف مربیگری کنند. به همین خاطر شاید تصور اینکه برانکو به فوتبال کرواسی برگردد حتی هدایت تیم ملی این کشور را نیز بر عهده بگیرد کم باشد و به نظر می‌رسد او فعالیتش را در فوتبال ایران ادامه دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
0
آرزوي بهار با يك گل ، عادت ما ايرانيان است وگرنه آزمودن را آزمودن خطاست
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین