کد خبر: ۳۶۱۸۰۷
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۱

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

درحالی که فیلمبرداری فیلم سینمایی«سلام بمبئی»چهارمین اثر«قربان محمدپور»در تهران به پایان رسید؛همچنان خبرها پیرامون این پروژه مشترک ایران و هند ادامه دارد؛«محمدرضاگلزار»و«بنیامین بهادری» که نقش مقابل یکدیگر در این فیلم هستند،قرار است یک ترانه مشترک با مضمون عاشقانه را بخوانند.
آفتاب‌‌نیوز :
 پیش‌تر «سونونیگام»خواننده هندی ترانه پایانی «سلام بمبئی»را خواند و آلبوم این فیلم ،با شش ترانه ماه آینده توسط یک کمپانی بزرگ هندی وارد بازار جهانی می شود.

همچنین «آریجیت سینگ»که ترانه «عاشقی 2» او در جهان معروف بوده،قرار است هفته آینده یکی از ترانه‌های مهم فیلم «سلام بمبئی» را بخواند.

«سلام بمبئی» که تهیه کنندگی آن بر عهده «جوادنوروزبیگی»است ،ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت میکند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده‌ای می‌شوند.

حضور مدیر کل هنرهای نمایشی در اجرای نمایش «ساعت بیست»

مدیرکل هنرهای نمایشی یکشنبه 29 فروردین ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از نمایش « ساعت بیست» دیدن کرد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی یکشنبه 29 فروردین ماه با حضور در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر از نمایش « ساعت بیست» به کارگردانی سید علی موسویان دیدن کرد.

سید علی موسویان نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی در پایان اجرا ضمن تقدیر از حضور هنرمندان برای تماشای نمایش بیان کرد: آقای شفیعی از جمله مدیرانی است که از زمان ورود خود به مجموعه اداره کل هنرهای نمایشی به هنرمندان جوان بها دادند و این اتفاقی است که باید آن را به فال نیک گرفت و من از طرف گروه «تلنگر» از این مدیر تقدیر می کنم که امشب به تماشای اجرای ما نشستند.

محسن تنابنده، احمد مهران فر، حسین رفیعی، مارال فرجاد، بهرام افشاری، سیامک ادیب، ترانه کوهستانی از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای این اثر نمایشی به عنوان مهمان ویژه حضور داشتند.

نمایش « ساعت بیست» به نویسندگی و کارگردانی سید علی موسویان و بازی ( به ترتیب حروف الفبا( مهرخ افضلی، فاطمه امینی، حسین پور کریمی، محمدزوار بی ریا، فریبا شاهسون، سروش طاهری،علیرضا طاهری، علیرضا مهران، مهدی نصرتی ساعت 19:45 در تالار قشقایی تئاتر شهر به صحنه می رود

نمایش "بینوایان" در تماشاخانه ایرانشهر افتتاح می‌شود

زنگ افتتاحیه نمایش "بینوایان" به نویسندگی کیوان صباغ، مهدی سیم ریز و به کارگردانی سروش طاهری با حضور دکتر قطب الدین صادقی نواخته می‌شود.

"بینوایان" به نویسندگی کیوان صباغ ، مهدی سیم ریز و به کارگردانی سروش طاهری و تهیه کنندگی مسعود حکم آبادی در 30 فروردین ساعت 18 توسط دکتر قطب الدین صادقی افتتاح می شود.

خسرو شهراز، شیرین بینا، کوروش زارعی، مارال فرجاد، پژمان جمشیدی، مانلی حسین پور، مهرانه به نهاد، کوروش شاهونه، حمید احمدی، الهه بنی هاشم، محمد اکبری، امیر حسین ارقبایی، محمد پورا، سید مسعود حسینی، جواد ندیمی، امید مباشری و محمد وفازاده در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

سایرعوامل نمایش عبارتند از: کارگردان: سروش طاهری، تهیه کننده: مسعود حکم آبادی، طراح صحنه: میثم نویریان، منشی صحنه: محمد کیان اسماعیلی، مدیر صحنه: امید مباشری،طراح لباس: زینب رشتی، طراح گریم: فریدا صفائیان، طراحان فرم: علیرضا شریفی، محمد رضا شریفی، آهنگساز: مجتبی رهنورد،طراح پوستر وبروشور: احمد رضا آخوند زاده، ساخت تیزر: مهدی سرگل زایی، عکاس: کوروش بزری، مدیر روابط عمومی: فریبا جدیدی، مدیریت رسانه: دکتر سحر صنیعی، شیدخت نقیب زاده است.

نمایش بینوایان تا 17اردیبهشت ساعت 19:15 در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظر زاده کرمانی اجرا می‌شود.

محمد کارت؛ تیزر جشنواره روح الله را می‌سازد

جشنواره روح الله ساخت تیزر اصلی خود را به یکی از مستندسازان جوان دهه شصتی سینمای ایران سپرد.

«محمد کارت» مستند ساز سی ساله سینمای کشورمان و برنده دیپلم افتخار بهترین‌ کارگردانی از سی‌وسومین جشنواره فیلم‌فجر، در حال ساخت تیزر اصلی این رویداد با موضوع «حضور امام خمینی (ره) پای صندوق رای در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸» است.

به گفته کارت در این فیلم که مدت زمانی کمتر از یک دقیقه دارد، زاویه‌ای خاص و غیرمتعارف به این مسئله پرداخته خواهد شد.

وی با توصیف این فیلم به عنوان «فیلمی متکی بر تصاویر گرافیکی» گفت: «بخش‌هایی از این اثر تصویر برداری و بخش‌های دیگری از آن توسط جلوه‌های ویژه ساخته خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، مدت کوتاهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی دستور برگزاری همه پرسی درباره نظام جمهوری اسلامی ایران را دادند و انقلاب اسلامی با رای قاطع مردم، به عنوان نظام جدید ایران انتخاب شد. توجه و تاکید امام بر رای مردم و برگزاری همه پرسی، یکی از مهم‌ترین فرازهای تاریخ انقلاب است و به همین دلیل این اتفاق دستمایه ساخت تیزر جشنواره روح الله قرار گرفته است.

این رویداد، خرداد ماه امسال به دبیری «محمد آفریده» در تهران و سیزده شهر دیگر برگزار می‌شود.

معاونت هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برگزار کننده اصلی این جشنواره است و شبکه مستند، انجمن سینمای جوانان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، دانشگاه آزاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، روزنامه اعتماد و عروج فیلم در برگزاری آن مشارکت دارند.

«دپوتات» به جابر عناصری تقدیم شد

اجرای یکشنبه شب نمایش «دپوتات» به یاد و خاطره جابر عناصری هنرمند تازه درگذشته تئاتر تقدیم شد.

نمایش «دپوتات» به کارگردانی اتابک نادری اجرای یکشنبه شب را به زنده یاد جابر عناصری پدرتعزیه ایران که شنبه 28 فروردین ماه دار فانی را وداع گفت تقدیم شد.

در پایان اجرای یکشنبه اتابک نادری کارگردان «دپوتات» از حاضران خواست به احترام زنده یاد جابر عناصری یک دقیقه سکوت کنند و اجرای آن شب را از طرف گروه به این هنرمند تقدیم کرد.

رونمایی از پوستر فیلم آبجی

پوستر فیلم سینمایی «آبجی» با طرحی از مینا نژاد ایمانی برای حضور در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر رونمایی شد.

پوستر فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی با طرحی از مینا نژاد ایمانی برای حضور در بخش نمایش های ویژه آثار سینمای ایران برای میهمانان خارجی سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر، رونمایی شد.

در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر، تعدادی از فیلم های ایرانی برای مهمانان خارجی اعم از مدیران فستیوال‌ها، خریداران و توزیع کنندگان نمایش ویژه خواهد داشت و فیلم سینمایی «آبجی» در بخش نمایش ویژه فیلم های این جشنواره سینمایی روی پرده خواهد رفت.

داستان فیلم «آبجی» درباره طلا و عطی (آبجی) مادر و دختری است که سالیان سال است کنارهم زندگی می کنند؛ سال هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود 50 سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می رسد. این جدایی در حالی اتفاق می افتد که «آبجی» به دلیل شرایط ویژه ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و «طلا» در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده «آبجی» است. آینده ای بدون حضور خودش.

گلاب آدینه، معصومه قاسمی پور، پانته آ پناهی ها، حمیدرضا آذرنگ، شیرین یزدان بخش و بابک حمیدیان بازیگران اصلی فیلم سینمایی «آبجی» هستند. همچنین سیاوش چراغی پور، علی استادی، احسان امانی، مهسا مهجور، مریم داننده، آرمینه زیتونچیان، ادموند ملکیان، ناهید طباطبایی، سیمون باغداساریان، آرتوریت زهرابیان، هانیه سعیدی، میترا محمدی، مقمیک صدقیان و مانی شاهوار (بازیگر خردسال) از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

انیمیشن سینمایی «ناسور» در بازار جهانی فیلم فجر عرضه می شود

نخستین عرضه تجاری انیمیشن سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه کنندگی محمد حسین قاسمی و داریوش دالوند در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر انجام می‌شود.

داریوش دالوند تهیه کننده این فیلم انیمیشن با اعلام این خبر در توضیح حضور در بازار فیلم سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: بازار فیلم جشنواره جهانی فجر فرصت مناسبی برای عرضه فیلم به مهمانان خارجی حاضر در این رویداد سینمایی است.

وی ادامه داد: معتقدم باید در این بازار، بیشترین تلاش برای عرضه مناسب محصولات سینمایی و تلویزیونی ایران صورت گیرد و ان شالله، نخستین عرضه‌ی تجاری انیمیشن سینمایی «ناسور» در هجدهمین بازار فیلم فجر انجام می‌شود.

داریوش دالوند در ادامه صحبت های خود با اشاره به عرضه این انیمیشن در جهان اسلام گفت: پس از عرضه انیمیشن «ناسور» در بخش بازار فیلم جشنواره جهانی فجر، به دنبال عرضه این انیمیشن سینمایی در سطح جهان اسلام خواهیم بود. ضمن اینکه امیدوار هستیم این انیمیشن سینمایی مورد استقبال برخی از کشورهای اهل تسنن مانند ترکیه و هند قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پس از پایان جشنواره جهانی فیلم فجر و حضور در بازار بین المللی این رویداد سینمایی، در نظر داریم در بازارهای مختلف فیلم کشورهای اسلامی حضور داشته باشیم و این فیلم را به مخاطبان مسلمان در جهان اسلام به خصوص شیعیان عرضه کنیم.

داریوش الوند، تهیه کننده «ناسور» با اشاره به این مطلب که این انیمیشن سینمایی بر اساس منابع معتبری نوشته شده است بیان کرد: انیمیشن سینمایی «ناسور» بر اساس منابع معتبری از جمله «نفس المهموم»، تألیف شیخ عباس قمی و کتاب های «لهوف» و «آه»، نوشته شده است.

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «ناسور» یادآور شد: تولید انیمیشن سینمایی «ناسور» اوایل سال 1393 آغاز و اوایل بهمن ماه سال 1394 پایان یافت و در سی وچهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

وی درباره تغییراتی که در این انیمیشن سینمایی انجام شده است، گفت: بعد از اکران فیلم «ناسور» در جشنواره و دریافت بازخوردها تصمیم گرفتیم چند پلان را تغییر دهیم و پلان های دیگری را جایگزین کنیم. این انیمیشن سینمایی با تکنیک و کیفیت خاصی ساخته شده و می تواند نظر مخاطبان بسیاری در تمام رده های سنی کودک، نوجوان و حتی بزرگسال را به خود جلب کند.

دالوند در پایان صحبت‌های خود گفت: انیمیشن «ناسور» تداعی کننده حس و حال فیلم‌های سینمایی رئال است و به همین خاطر توانسته بزرگسالان را نیز به خود جلب کند.

به گزارش ایسنا،انیمیشن سینمایی «ناسور» روایتی از حماسه عاشورا است که این حماسه با محوریت انتخاب، وقایع این حادثه عظیم را به تصویر می‌کشد و به عبارت دیگر «ناسور» راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یاران ایشان در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین