کد خبر: ۳۶۱۹۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
مخالفت دولت با قانون مجلس درباره حذف ۲۴ میلیون‌ یارانه‌بگیر

نوبخت: قطع یارانه ۲۴ میلیون نفر اجرایی و عادلانه نیست/ مجلس حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه را به دولت تحمیل می‌کند

دولت با قانون حذف ۲۴ میلیون نفر در سال ۹۵ و نحوه توزیع آن مخالف است.نوبخت با بیان اینکه قطع یارانه ۲۴ میلیون نفر اجرایی نیست، افزود: دولت با قانون حذف ۲۴ میلیون نفر در سال ۹۵ و نحوه توزیع آن مخالف است چراکه نمی‌توان ۲۴ میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه دولت با قانون حذف 24 میلیون نفر از دریافت یارانه مخالف است گفت: قطع یارانه 24 میلیون نفر برای دولت اجرایی نیست.

به گزارش آفتاب، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۵ که به بحث هدفمندی یارانه‌ها اشاره دارد، گفت: آنچه که در خصوص بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ بحث شده مربوط به چگونگی توزیع منابع از محل حذف ۲۴ میلیون خانواری است که یارانه دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به چگونگی توزیع درآمد حاصل از محل حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر ادامه داد: طبق نظر کمیسیون تلفیق از درآمد حاصل از حذف یارانه‌ها باید ۳۰ درصد به یارانه سود تسهیلات اشتغال با اولویت خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی و ایثارگران و رزمندگان معسر و فارغ التحصیلان دانشگاهی و جوانان، ۳۵ در جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات به واحدهای کوچک متوسط صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدمات فنی و مهندسی، گردشگری و صادراتی، ۱۵ درصد جهت حمایت از نوسازی صنایع با رویکرد کاهش مصرف شدت انرژی و ۲۰ درصد جهت ارائه مشوق‌ها و زیرساخت‌های صادراتی اختصاص یابد.

او با بیان اینکه سال گذشته دولت، مجلس را مکلف به حذف یارانه افراد پردرآمد کرد، ‌ گفت: حذف یارانه ۲۴ میلیون نفر اجرایی و عادلانه نیست. سال گذشته مجلس، دولت را مکلف به حذف یارانه افراد پردرآمد کرد و براین اساس یارانه ۴.۵ میلیون نفر حذف شد اما خانوار‌ها با ارائه اسنادی اعلام کردند که به آن‌ها ظلم شده و به همین جهت دوباره ۱.۵ میلیون نفر جزء افراد یارانه بگیر قرار گرفتند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به نظر مجلس در قانون بودجه سال ۹۵ افزود: مجلس در این قانون حذف ۲۴ میلیون نفر از دریافت یارانه را به دولت تحمیل می‌کند و اگر دولت به این قانون عمل نکند، مجرم شناخته شده و در اموال عمومی تصرف کرده است؛ این خواسته مجلس از دولت تکلیف مالایطاق است لذا از مجلس انتظار داریم که همانند گذشته در کنار دولت یازدهم قرار بگیرد.

نوبخت در پایان با بیان اینکه قطع یارانه ۲۴ میلیون نفر اجرایی نیست، افزود: دولت با قانون حذف ۲۴ میلیون نفر در سال ۹۵ و نحوه توزیع آن مخالف است چراکه نمی‌توان ۲۴ میلیون نفر را از دریافت یارانه حذف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
1
9
مجلس در حال تعويض است و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
2
11
اين مصوبات كاملا غير اجرايي است ....وبراي تخريب دولت طراحي شده ....
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
2
سلام. از مجلس فعلی خیری به ملت نرسیده وهدف اصلیشان کاستن محبوبیت دولت است ودولت انرا اجرایی نکنددوباره در مجلس اینده لغو نمایید.
فرفدار دکتر خاتمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
3
هر چی زودتر این مجلس عوض بشه به فکر ملت که نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
1
2
حذف 24 میلیون از یارانه باعث حذف دولت در سال 96 می شود باید کاری کرد مردم در سال 96 به روحانی رای دهند دشمن یعنی احمدی نژاد برنامه های خطرناکی دارد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین