کد خبر: ۳۶۱۹۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱

خیرترین چهره‌های انگلیس +عکس

نام «جی.کی. رولینگ» نویسنده هفت‌گانه «هری پاتر» و «التون جان» خواننده معروف در فهرست خیرترین چهره‌های انگلیسی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : با انتشار فهرست دست‌ودلبازترین چهره‌های سرشناس انگلیسی در سال 2015، مشخص شد «التون جان» 26 میلیون و 800 هزار پوند و «رولینگ» رمان‌نویس ثروتمند 10 میلیون و 300 هزار پوند از دارایی خود را صرف امور خیریه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، نخستین رتبه این فهرست برای سومین سال از آن خانواده «سینزبری» است که مالک دومین فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای بریتانیا هستند. «سینزبری»ها طی سال 2015 مبلغ هنگفت 220 میلیون پوند از درآمد خود را به خیریه‌ها بخشیده‌اند. این مبلغ به معنای 40 درصد درآمد آن‌هاست.

خیرترین چهره‌های انگلیس +عکس

«التون جان» پیانیست و خواننده موسیقی راک بیشتر کمک‌های خود را در راه بنیادهایی که از سال 1992 برای مبارزه با بیماری ایدز در انگلستان و آمریکا راه‌اندازی کرده، صرف کرد.

«جی. کی. رولینگ» نویسنده مشهور ادبیات کودک و نوجوان که پس از اتمام رمان‌های «هری پاتر» به نگارش آثار بزرگسال روی آورده و کتاب‌هایش در این زمینه هم پرفروش بوده‌اند، بیشتر به بنیاد خیریه «لوموس» کمک کرده است. این نهاد که توسط خود «رولینگ» راه‌اندازی شده، برای از بین بردن تمام موسسات نگهداری کودکان و یتیم‌خانه‌ها تا سال 2050 میلادی تلاش می‌کند. نویسنده «آوای فاخته» همچنین به موسسه‌ای که برای برطرف کردن معضلات محرومین جامعه و درمان بیماری تصلب بافت‌ها کمک فراوانی کرده است. این بیماری بود که جان مادر «رولینگ» را گرفت.

مجموعه رمان «هری پاتر» که به داستان‌های پسرکی جادوگر می‌پردازد، پرفروش‌ترین مجموعه کتاب جهان لقب گرفته و اقتباس سینمایی آن‌ نیز چندین میلیارد دلار را برای تولیدکنندگانش به ارمغان آورده‌ است. «هری‌ پاتر و سنگ جادو» اولین‌ رمان این مجموعه در سال 1997 به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. «خلأ تصادفی»، «کرم ابریشم» و «آوای فاخته» از جدیدترین کارهای این نویسنده مشهور هستند که همگی در زمان انتشار به فهرست پرفروش‌ترین‌ها راه پیدا کردند.

به گزارش گاردین، نام «گولفر روری مکیلروی» از اعضای گروه موسیقی «وان دایرکشن»، «برایان می» و «راجر تیلر» از دیگر اهالی موسیقی هم در رتبه‌های بالای فهرست خیرترین انگلیسی‌ها به چشم می‌خورد.

در طی 12 ماه گذشته ثروتمندان این کشور دو میلیارد و 660 میلیون پوند از سرمایه خود را در راه امور خیریه خرج کرده‌اند. نگاهی به این فهرست نشان می‌دهد ورزشکاران و موسیقی‌دانان بیش از دیگر چهره‌ها در این زمینه فعال بوده‌اند.

«دیوید بکام» فوتبالیست مشهور پنج میلیون پوند به خیریه کودکان کمک کرد. «کلدپلی» از عرصه موسیقی مبلغی یک میلیون و 700 هزار پوندی از درآمد خود را بخشید و «رینگو استار» درامر سرشناس، یک میلیون و 600 هزار پوندی را که از حراج یادگاری‌های دوران حضور خود در گروه موسیقی «بیتلز» به دست آورده بود صرف امور خیریه کرد. «جیمی الیور» سرآشپز معروف انگلیسی هم با اهدای یک میلیون و 400 هزار پوند از درآمدش جایگاه هفتم این فهرست را به خود اختصاص داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
5
1
چرا چهره های همجنس باز مثل التون جان را تبلیغ می کنید.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
6
تو خارج از ایرن هنرمندا میرن موسسات خیره میزنن و به خیریه ها کمک میکنن اونوقت تو ایران هنرمندا و ورزشکارا میرن رستوران میزنن به فکر خودشونن!!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین