کد خبر: ۳۶۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

شناسایی و دستگیری باند تروریستی در تونس

وزارت کشور تونس روز سه شنبه از شناسایی و دستگیری یک باند تروریستی وابسته به گروه داعش در پایتخت این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه فرا منطقه ای «الشرق الاوسط» وزارت کشور تونس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور یک باند تروریستی چهار نفره وابسته به داعش را در منطقه «سیدی حسین» در پایتخت این کشور بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است که این افراد در تلاش برای جذب نیرو برای گروه تروریستی داعش و انتقال سلاح از طریق مرزهای لیبی به جنوب تونس بودند.

بر اساس این گزارش، تروریست های دستگیر شده اعتراف کردند که عضو شاخه نظامی گروه تروریستی انصار الشریعه هستند و در صدد انتقال سلاح از طریق نوار ساحلی تونس- لیبی به جنوب تونس و از آنجا به پایتخت بودند.

نیروهای امنیتی تونس از طریق این بازجویی ها سه باند تروریستی دیگر را در مناطق «بحی الزهور» ، «باردو» و «الجبل الاحمر» در حومه پایتخت شناسایی و دستگیر کردند که مشغول عضوگیری و اعزام آنها به لیبی و مناطق تحت اشغال داعش در این کشور بودند.

تونس که در همسایگی لیبی به سر می برد، هر از چند گاهی مورد حملات تروریستی قرار می گیرد. از جمله حملاتی که این کشور را هدف قرار داد، حمله تروریست ها در سال 2015 به موزه باردو و 2 هتل گردشگری ساحلی نزدیک سوسه بود.

هدف حمله های تروریستی در این کشور دولت تونس، نیروهای امنیتی این کشور و اماکن مطرح گردشگری است.

لیبی، همسایه تونس که اکنون به لحاظ سیاسی در تلاش برای به دست آوردن ثبات و قدرت است، در معرض نفوذ گسترده تروریست های داعش قرار دارد. داعشی ها با بهره گیری از وضعیت وخیم این کشور در حال گسترش نفوذ خود هستند و قصد دارند جای خود را در این کشور آفریقایی و نفت خیز تثبت کنند؛ از این رو تهدید بزرگی برای همسایگان لیبی از جمله الجزایر و تونس به شمار می آید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین