کد خبر: ۳۶۲۰۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹

تاکید لاریجانی بر حل و فصل موضوع قره باغ

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی خود تاکید کرد، زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین تهران و باکو فراهم است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی امروز (سه شنبه 31 فروردین) در حاشیه اجلاس سران مجالس اوراسیا با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد. او در این دیدار گفت: جمهوری آذربایجان کشور دوست و برادر ماست و نهایت احترام و مودت را با دولت و ملت این کشور داریم. خوشبختانه روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رو به گسترش است.

رییس قوه مقننه با بیان این که اجلاس ایران، روسیه، آذربایجان و اجلاس ایران، آذربایجان، ترکیه دو رویداد خوب و مثبت بود که اخیرا برگزار شد، گفت: توافق اتصال خط آهن رشت آستارا - باکو طرح مهمی برای دو کشور محسوب می شود.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور با اشاره به این که زمینه های توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور فراهم است، اظهار داشت: تحریم های ایران برداشته شده است و روابط بانکی برای تجار دو کشور باید تسهیل شود.

لاریجانی همچنین بر حل و فصل موضوع قره باغ نیز تاکید کرد.

اکتای اسدف، رئیس مجلس جمهوری آذربایجان همچنین تاکید کرد ما توسعه روابط با ایران را خواستار هستیم.

وی درباره بحران قره باغ با انتقاد از عملکرد میانجی گران بین المللی و گروه مینسک گفت: این بحران 25 سال ادامه دارد و تا کنون گام مثبتی از طرف آنها برای حل بحران برداشته نشده است.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس جمهوری آذربایجان با اشاره به درگیری های منطقه قره باغ گفت اگر این درگیری ها ادامه یافته بود تلفات انسانی زیادی بر جای می گذاشت. با این حال 6 منطقه از قره باغ به ما بازگردانده شد اما مذاکرات حقوقی قره باغ باید آغاز شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین