کد خبر: ۳۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷

هیأت پارلمانی ایران وارد ترکیه شد

هیأت پارلمانی ایران، متشکل از نمایندگان کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای گفت‌وگو در خصوص روابط پارلمانی 2 کشور و بررسی مسائل مرتبط با ایرانیان وارد آنکارا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از نمایندگان کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه) برای گفت‌وگو در خصوص روابط پارلمانی 2 کشور و بررسی مسائل مرتبط با ایرانیان وارد آنکارا شد.

اعضای این هیأت در فرودگاه آنکارا از سوی محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و مقامات سفارت مورد استقبال قرار گرفتند.

این هیات قرار است فردا چهارشنبه مذاکراتی را با همتاتای ترکیه‌ای خود در مجلس ملی این کشور در خصوص توسعه روابط پارلمانی به ویژه در حوزه کمیسیون حقوقی و قضایی و مسائل مورد علاقه داشته باشد.

اعضای هیأت پیش از شروع این مذاکرات در نشستی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، در خصوص آخرین وضعیت در همکاری‌های پارلمانی و موضوعات در دستورکار بحث و تبادل نظر کردند.

هیأت کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در حالی به آنکارا سفر می‌کند که در جریان سفر روز شنبه حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران به آنکارا و مذاکراه پور‌محمدی وزیر دادگستری با بکیر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه توافقات مهمی در راستای توسعه همکاری‌های قضایی میان 2 کشور به عمل آمد.

همچنین در این سفر یک سند همکاری بین وزرای دادگستری 2 کشور نیز به امضا رسیده است.

به گزارش فارس، الله‌یار ملک‌شاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی را در این سفر، سیدحمیدرضا طباطبایی، میرهادی قره‌سید رومیانی، علی جلیلی اعضا و هاشم آهنگری دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی همراهی می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین