کد خبر: ۳۶۲۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳
با وجود رانت و فساد، رقابت و رشد اقتصادی ممکن نیست

روحانی: امکان ندارد یک نهاد و دسته بتواند در برابر مردم ایستادگی کند/ عده‌ای نمی‌خواهند کار پیش برود‌/شرایط امسال بهتر خواهد شد

رییس جمهور بهبود مداوم شرایط کشور را قطعی دانست و با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، مبنا و باور دولت بوده و هست، گفت: اقتصاد مقاومتی منزوی و ریاضتی نیست؛ اقتصاد توانمند و پر نشاط است.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه در شست توسعه ظرفیت های اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه ما پیش از ابلاغ اقتصاد مقاومتی به دنبال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده‌ایم، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای افزایش بهره‌وری، جذب سرمایه رونق اقتصادی، خروج از رکود، صادرات غیرنفتی و دیپلماسی برای اقتصاد است.

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری،روحانی افزود: اقتصاد مقاومتی مسیر درستی است که باید دنبال شود. این اقتصاد درون‌زا، برون‌نگر، قوی و توانمند بوده و ریاضتی نیست که به راحتی بشکند.

رییس‌ جمهور با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: باید اخلاق اسلامی را در کشور حاکم کنیم و در این کشور باید رشد، توسعه، پیشرفت و اشتغال جوانان توأم با فضای اخلاق باشد و با فساد و سوء استفاده، اقتصاد پیشرفت نخواهد کرد.

روحانی با تاکید بر اینکه "با حضور مردم، هر مشکلی از جمله اقتصاد حل شدنی است و ما به سمت تورم تک رقمی و رشد ۵ درصدی حرکت می کنیم"، روزآمد شدن بانکها و سیستم های مالی کشور را ضروری خواند و گفت: با وجود رانت و فساد، رقابت و رشد اقتصادی ممکن نیست و بانکها در جهت بهبود فضا برای کارآفرینان به صحنه بیایند.

رییس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت تدبیر و امید بر این است که فضا برای حرکت همه کارآفرینان آماده شود، اظهار داشت: معتقدیم شرایط سال جاری قطعاً از سال گذشته بهتر خواهد بود

رییس‌ شورای اقتصاد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در ستاد هماهنگی اقتصادی در دولت یازدهم، گفت: مسأله مهم بانک‌ها هستند که مشکلات فراوانی دارند و البته خود بانک‌ها باید پیشتاز رفع مشکلات باشند تا بانک‌ها فعال نشوند، مسایل حل نخواهد شد.

روحانی به حرکت در آوردن چندین هزار بنگاه اقتصادی فعال و غیرفعال را از طرح های مهم دیگر دولت در این جلسات برشمرد.

رییس‌ جمهور به مسأله محیط زیست در کشور اشاره کرد و ادامه داد: دولت در این خصوص برنامه‌های بسیار خوبی داشته و خواهد داشت و دولت به منظور بهبود محیط زیست برای خودروهای فرسوده، موتور سیکلت و بنزین برنامه های جدید دارد.

روحانی با تأکید بر اینکه باید روابط با کشورهای دنیا را روان‌سازی نماییم، افزود: دولت همه توان خود را برای فعالیت بهتر کارآفرینان به کار خواهد بست و دولت برای ارتباطات بهتر با دنیا و جذب سرمایه و فناوری‌های نوین تلاش می‌کند.

روحانی: امکان ندارد یک نهاد و دسته بتواند در برابر مردم ایستادگی کند/ عده‌ای نمی‌خواهند کار پیش برود‌/شرایط امسال بهتر خواهد شد

رییس جمهوری در ادامه برجام را قدمی برای ایجاد شرایط مناسب در مسیر نشاط اقتصادی دانست و گفت: در برجام موانع اصلی برداشته شد، اما زمان و فرصت برای نمایان شدن این دستاورد نیاز است، البته عده‌ای نمی‌خواهند کار به پیش برود هر چند که زنده‌باد و مرده باد در میدان بازی ما تأثیر ندارد.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: به آینده کشور، ملت بزرگ ایران، جوانان، دانشگاهیان و کارآفرینان امیدوارم و با اتحاد، وحدت و اخلاق، مجری برای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشیم.

روحانی در ابتدای سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت حضرت جواد و مولای متقیان حضرت علی(ع)، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله بتوانیم از این فضا برای اخلاق، اتحاد و انسجام داخلی بیش از گذشته بهره ببریم.

رییس‌ جمهور ادامه داد: یکی از اهداف مهم دولت در 36 ماه گذشته، آماده کردن فضا برای کسب و کار، رونق اقتصادی، اشتغال، رشد و پیشرفت کشور بود.

روحانی افزود: یکی از این مشکلات در این راه تحریم‌ها بود که بعضی فکر می‌کنند که مشکل ما با چند ابرقدرت و قدرت بزرگ بوده اما به دلیل این تحریم‌ها، حتی با همسایگان خود نیز مشکل داشتیم. برخی نیز تصور می‌کنند، روابط بانکی ما تنها با اروپا قطع بود اما به دلیل همین قطع ارتباطات بانکی با همسایگان خود نیز با مشکلاتی روبرو بودیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه در پسابرجام توانستیم روابط بانکی را سامان دهیم، اظهار داشت: در تمام سفرهایی که به کشورهای مختلف انجام می‌شود و یا مقاماتی که به ایران می‌آیند، ارتباطات بانکی یکی از مسایلی است که مطرح می‌شود.

روحانی افزود: سوئیفت تنها ارتباط بانکی نیست، بلکه یکسری قوانین و مقررات نیز وجود دارد که باید در نظر داشت در سال‌های گذشته شیوه بانکداری بروز شده و با سیستم‌های گذشته نمی‌توان با دنیا کار کرد. بنابراین آموزش‌ها و تحولات جدیدی را درسیستم بانکی نیازمند هستیم.

رییس‌ جمهور تصریح کرد: باید بخش‌های دولتی بر طبق سیاست‌ کلی اصل 44 جز در موارد خاص به مردم واگذار شود و این نیز کافی نبوده و باید رقابت سالم ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه افکار عمومی بزرگترین قدرت است، ادامه داد: با حضور مردم در صحنه همه مردم حل شدنی است و امکان ندارد که یک نهاد و دسته بتواند در برابر افکار عمومی کشور یا ملت ایستادگی کند و باید رقابت سالم در کشور بوجود آمده و با فساد اقتصادی مبارزه کنیم.

روحانی با بیان اینکه با رانت و فساد کار به جلو نخواهد رفت، گفت: باید شرایط کامل، عادلانه و درست برای فعالیت اقتصادی فراهم نماییم و هیچ کس نباید تردید کند که آینده کشور روزبروز بهتر خواهد شد.

رییس‌ جمهور با اشاره به آمارهای اقتصادی در سال‌های گذشته گفت: 94 یک سال استثنایی بود و تحولات غیرقابل پیش‌بینی در آن سال رخ داد اما در عین حال رشد اقتصادی منفی نخواهد بود و مقدار آن را مرکز آمار بعد از بررسی‌ها اعلام خواهد نمود.

روحانی با تأکید بر اینکه در سال 95 قطعاً رشد اقتصادی خوب خواهد بود، ادامه داد: پیش‌بینی‌ها نیز حاکی از این است که سرمایه‌گذاری در سال کنونی بهتر خواهد شد.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه تصمیم دولت بر این است که تورم را کاهش دهد، گفت: آینده اقتصادی و ثبات نشان می‌دهد که باید این سیاست را ادامه دهیم و به سمت تورم تک رقمی حرکت نماییم تا ان‌شاء الله تورم در 12 ماهه همانند تورم نقطه‌ای تک رقمی شود.

روحانی ادامه داد: تلاش دولت تدبیر و امید بر این است که روند کاهشی تورم حفظ شود تا به تورم قابل قبول تک‌رقمی برسیم.

رییس‌ جمهور برنامه‌ریزی برای رشد 5 درصدی اقتصاد در سال 95 در کشور را از مهم‌ترین اهداف دولت یازدهم اعلام کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
0
5
آقای روحانی کسانی که نمیخواهند شما کار کنید را معرفی کنید.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین