کد خبر: ۳۶۲۰۸۷
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

اجرای نمایش "دپوتات" به کارگردانی اتابک نادری که در تالار ایوان شمس روی صحنه است، به جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر کشور تقدیم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه اجرایی نمایش «دپوتات» به کارگردانی به کارگردانی اتابک نادری دوشنبه 29 فروردین ماه در حضور مخاطبان و هنرمندان اجرای خود را به هنرمند مطرح سینما و تئاتر کشور جمشید مشایخی تقدیم کردند.

جمشید مشایخی در پایان اجرای نمایش کمدی «دپوتات» با اشاره به اینکه کارگردانی نمایش‌های کمدی سخت ترین کارگردانی در تئاتر است اظهار کرد: من از اتابک نادری و گروه هنرمندش تشکر می‌کنم که به زیبایی این صحنه‌ها را خلق کردند.

نمایش «آدم آدم است» در خانه هنرمندان

نمایش «آدم آدم است» نوشته برتولت برشت به کارگردانی حسن معینی از 12 اردیبهشت ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران بر روی صحنه می رود.

«آدم ادم است» داستان «گالی گی» حمال بندر است که روزی به قصد خرید ماهی از خانه خارج می‌شود و در بین راه به 3 سرباز برمیخورد که در جریان دزدی از معبد نفر چهارم خود را از دست داده اند و حال برای برگشت به هنگ خدمتی خود نیاز به نفر چهارم دارند و...

این نمایش در هیجدهمین جشنواره تئاتر دانشجویی در بخش بین الملل حضور داشته است و اجرای آن تا 30 اردیبشهت 1395 در سالن انتظامی خانه هنرمندان ادامه خواهد داشت.

هفته فیلم فرانسه در موزه هنرهای معاصر تهران

هفته‌ی فیلم فرانسه با نمایش 6 فیلم از روز شنبه 4 اردیبهشت در 2 سانس، در ساعت‌های 15 و 17 در سینماتک موزه‌‎ی هنرهای معاصر برگزار خواهد شد.

هفته‌ی فیلم فرانسه از روز شنبه 4 تا روز سه‌شنبه 7 اردیبهشت ماه (طی 2 سانس، در ساعت‌های 15 و 17) با همکاری سفارت فرانسه در تهران در سینماتک موزه‌‎ هنرهای معاصرتهران برگزار خواهد شد.در این هفته فیلم آثاری از لئو کاراکس، کلر دنی، فیلیپ فالکون، ژان دوایون، زاویه بووآ و بنوآ ژاکو با زبان اصلی و زیرنویس فارسی نمایش داده ‌می‌شود.

فیلم‌های یاد شده که همگی محصول دوران پس از موج نوی سینمای فرانسه‌اند توسط ژان میشل فرودون، منتقد فرانسوی و سردبیر سابق مجله‌ی کایه‌دوسینما، انتخاب شده است که طی این برنامه در سینماتک حضور خواهد داشت و بعد از نمایش هر فیلم به نقد و بررسی آن خواهد پرداخت.

وی در مورد چرایی این انتخاب‌ها به 2 دلیل استناد کرده است: «اولین دلیل این است که تمام کارگردانان این فیلم‌ها، حداقل صاحب یک اثر هستند که امروزه در جهان مطرح‌ است. دوم، و مهم‌تر این که این فیلم‌ها نمونه‌ای از فیلم هایی هستند که طیِ دهه­ها از سینمای موج نوی فرانسه به جا مانده».

لازم به توضیح است ژان میشل فرودون به مناسبت این هفته‌ی فیلم اقدام به تدوین مجموعه یادداشت‌های تحلیلی در مورد فیلم‌ها نموده که در قالب کتابچه‌ی راهنما در اختیار حاضرین قرار خواهد گرفت.

مراسم افتتاحیه ،روز شنبه 4 اردیبهشت ساعت 16 با حضور سفیر فرانسه و مدیر موزه‌ی هنرهای معاصر تهران در سالن سینماتک موزه‌ هنرهای معاصر برگزار می‌شود.

همچنین بعد از مراسم افتتاحیه فیلم "خون پلید" به کارگردانی لئو کاراکس محصول سال 1986 به مدت 116 دقیقه با زیر نویس فارسی به نمایش در می آید.

این برنامه برای کلیه‌ی علاقمندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم‌های فرانسه، به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

مدیر و نماینده یونسکو در تهران مهمان "اودیسه" شد

نمایش اودیسه به کارگردانی آرش دادگر شب گذشته میزبان استرکیش لاروش مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران شد.

نماینده و مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو که با همراهی تعدادی از مهمانان خارجی حاضر در ایران به دیدن این نمایش نشست در پایان با کارگردان و عوامل نمایش دیدار کرده و اجرای این نمایش را ستود.

سیاوش لطفی رهبر گروه کر ایران اتریش ، لیلا فروغی آهنگساز و پیانیست ارکستر فرهنگی شهر تهران ، ناهید ابراهیمی فر عضو گروه آنسامبل اپرای تهران و مدیر گروه کر تشریفات ملی به همراه جمع بسیار از سولیست های گروه آنسامبل اپرای تهران و خوانندگان کر ارکستر سمفونیک تهران نیز از جمله هنرمندانی بودند که شب گذشته نمایش اودیسه را دیدند.

در هفته گذشته نیز هنرمندان و اساتید تئاتر همچون فرهاد مهندس‌پور ، قطب الدین صادقی ، شیرین بزرگمهر ، عبدالحی شماسی ، دکتر عبدالحمید ضیایی فیلسوف و جامعه شناس، مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی ،حسین پاکدل، خسرو معصومی ، خسرو احمدی، سیروس همتی ، فقیه سلطانی ، رویا بختیاری و بسیاری دیگر از چهره های تئاتر به تماشای اودیسه نشستند.

نمایش اودیسه نوشته امین طباطبایی است و مهدی تاج الدین آن را دراماتورژی کرده است. در این نمایش بازیگرانی همچون کامبیز امینی، نگار عابدی، آرش دادگر، حسام منظور، امین طباطبایی، عمار عاشوری و سیاوش دادگر، امیر رجبی، مهراب رستمی، رسول مکوندی، جلال وفایی، رضا مرشد ایفای نقش می‌کنند.

امیر سرافرازیان طراحی صحنه ، مرضیه برزی طراحی لباس ، امیر رجبی طراحی پوستر و بروشور، رضا قاضیانی عکاسی آن را بر عهده دارند.

در این پروژه مهتاب شکریان، مهراب رستمی به عنوان دستیاران کارگردان ، کاملیا غزلی مدیر روابط بین‌الملل ، سارا یحیی مشاور فنی ، مصطفی حسین خانی ، امید نجومی و یاسمین هاشمی به عنوان دستیاران صحنه و سید مصطفی هاشمی نسب در ساخت دکور همکاری دارند.

فعالیت سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر در سال 95 آغاز شد

سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر از روز دوشنبه 30 فروردین‌ماه با آغاز اجرای عمومی نمایش «بینوایان»، فعالیت خود در سال 95 را آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه 30 فروردین‌ماه نمایش «بینوایان» به کارگردانی سروش طاهری با حضور هنرمندانی چون قطب‌الدین صادقی، اسماعیل خلج، محمود عزیزی، حسین مسافرآستانه، علی معلم، حمیدرضا صدر، کیوان نخعی ، شهرام کرمی و مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، اجرای عمومی خود را در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرد.

در این اثر نمایشی که ساعت 19:15 به صحنه می‌رود، خسرو شهراز، شیرین بینا، کوروش زارعی، مارال فرجاد، پژمان جمشیدی، مانلی حسین پور، مهرانه به نهاد، کوروش شاهونه، حمید احمدی، الهه بنی هاشم، محمد اکبری، امیر حسین ارقبایی، محمد پورا، سید مسعود حسینی، جواد ندیمی، امید مباشری و محمد وفازاده به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم کوتاه «تنازع» در جشنواره فیلم‌های تجربی استکهلم

فیلم کوتاه «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی در نخستین دوره جشنواره فیلم‌های تجربی و انیمیشن استکهلم رقابت می‌کند.

فیلم کوتاه «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی از تولیدات انجمن سینمای جوانان تهران به نمایندگی از ایران به این جشنواره حضور خواهد داشت.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تجربی و انیمیشن باوجوداینکه نخستین دوره خود را برگزار خواهد کرد، تدارک ویژه‌ای برای اولین دوره دیده است و فیلم‌ها را در قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین سالن استکهلم یعنی ریو بیو نمایش خواهد دادو به بهترین فیلم انیمیشن و تجربی جایزه خواهد داد. هدف این جشنواره توجه به فیلم‌سازان مستعد دارای اصالت هنری و خلاق که از هنر فیلم برداشت منحصربه‌فردی دارند، است.

فیلم کوتاه «شکستنی است» به کارگردانی مهدی آقاجانی نیز به‌عنوان دیگر نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارد.

نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تجربی و انیمیشن استکهلم 24 آوریل برابر با 5 اردیبهشت برگزار می‌شود.

عوامل فیلم کوتاه «تنازع» عبارت‌اند از: نویسنده و کارگردان: مسعود حاتمی، تصویربردار: محمد حدادی، تدوین: حمید نجفی راد ، تهیه‌کننده: مجید برزگر ، مدیر تولید: میلاد حاتمی، دستیار کارگردان: عطا مهراد، طراح صحنه و لباس: مسعود حاتمی، بازیگران سیروس قلی پور پرهام دلداده مسعود حاتمی، دستیار تصویربردار: احمد مکاری، صدابردار آرش انتظامی، صداگذار: حمید نجفی راد، گریم: شقایق موسوی، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره چیان، جلوه‌های ویژه بصری علی بهادری، جلوهای ویژه میدانی: سینا رستمی، محصولی از انجمن سینمای جوانان تهران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین