کد خبر: ۳۶۲۰۹۲
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

ترامپ: اسناد رسوا‌کننده‌ای در مورد نقش سعودی‌ها در 11 سپتامبر وجود دارد

ترامپ می گوید: اطمینان دارد اسناد رسوا‌کننده‌ای در مورد نقش عربستان سعودی در واقعه تروریستی 11 سپتامبر وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان درانتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تاکید بر ضرورت و اهمیت انتشار گزارش کمیته تحقیق واقعه یازدهم سپتامبر گفت که او اطمینان دارد در این گزارش اسناد رسوا کننده ای در مورد نقش عربستان سعودی در این واقعه تروریستی وجود خواهد داشت.

دونالد ترامپ نامزد پیشرو و جنجالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه در گفتگو با شبکه فاکس نیوز خواستار انتشار فوری گزارش کمیته تحقیق یازدهم سپتامبر شد و گفت این گزارش که به گفته او اسناد رسوا کننده ای در آن وجود دارد، می بایستی مدتها پیش درمعرض دید مردم آمریکا قرار می گرفته است.

ترامپ با تاکید بر این که او می داند در این گزارش چه اسنادی وجود دارد به صراحت گفت که اسناد بدست آمده بطور جدی و قاطع به نقش رژیم سعودی دراین واقعه تروریستی اشاره دارد.این 'یک مسئله خیلی جدی است'.

ترامپ در این گفتگوی تلویزیونی به این مسئله نیز اشاره کرد که او از مدتها قبل گفته است که آمریکا به دروغ عراق را عامل این حمله تروریستی وانمود کرده و به این بهانه این کشور را مورد حمله قرار داده بود و افزود که او یقین دارد انتشار این گزارش درستی نظر او را اثبات خواهد کرد.

این نامزد جنجالی جمهوریخواهان در نهایت با بیان اینکه اسناد موجود در این گزارش خواه ناخواه زمانی منتشر خواهند شد گفت: خوب است که در نهایت بدانیم که دوستان و دشمنان آمریکا چه کسانی هستند، و افزود که او در انتظار خواندن اسناد رسوا کننده ای است که در این گزارش وجود دارد.

دولت و کنگره آمریکا از زمان تکمیل گزارش این کمیته 28 صفحه از این گزارش را که در آن اسنادی در ارتباط با عربستان سعودی وجود دارد تحت عنوان اسناد محرمانه ملی ممنوع الانتشار اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، کاخ سفید بدنبال فشار ها و مطالبات زیاد محافل سیاسی و مردم آمریکا مبنی بر انتشار اسناد مذکور سرانجام اعلام کرد که اوباما بررسی و تصمیم گیری درمورد انتشار این گزارش را به جیمز کلپر رییس امنیت و اطلاعات ملی آمریکا محول کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین