کد خبر: ۳۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

یک پیروزی مهم برای ترامپ و کلینتون

کسب پیروزی در ایالت نیویورک برای دو نامزد پیشتاز حزب دموکرات و جمهوریخواه از اهمیت زیادی برخوردار بود.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از احزاب جمهوریخواه و دموکرات توانستند در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا آرای رای دهندگان ایالت نیویورک را به دست آورده و در این ایالت به پیروزی مهمی دست یابند.

به گزارش سی ان ان ترامپ تا ساعت 11 شب به وقت محلی نیویورک و با شمارش حدود 84 درصد از آرا توانست با کسب نزدیک به 60 درصد از آرای رای دهندگان جمهوریخواه ایالت نیویورک در انتخابات مقدماتی این ایالت به پیروزی دست یابد . جان کسیک فرماندار اوهایو توانست 25 درصد آرا را به دست آورد و تد کروز سناتور تگزاس که مهم ترین رقیب انتخابات درون حزبی ترامپ است با کسب حدود 15 درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

در حزب دموکرات نیز تا ساعت 11 شب به وقت محلی و با شمارش حدود 90 درصد از آرا هیلاری کلینتون با کسب 57.4 درصد آرا انتخابات مقدماتی نیویورک را از آن خود کرد و برنی سندرز رقیب او توانست 42.6 درصد آرا را از آن خود کند.

انتخابات نیویورک اهمیت بسیاری برای نامزدهای پیشتاز هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات داشت و به دلیل نمایندگان حزبی (delegates) بالای این ایالت صنعتی در تعیین نامزد نهایی هر دو حزب در کنوانسیون نهایی انتخاب نامزد نهایی ، پیروزی در این ایالت از اهمیت بسزایی برخور دار بود.

همچنین ایالت نیویورک برای 3 نامزد انتخاباتی از مجموع 5 نامزد در صحنه از اهمیت نمادین و خاصی برخوردار بود. ترامپ و سندرز هر دو زاده این ایالت هستند و این ایالت زادگاه آنها به حساب می آید با این تفاوت که ترامپ ساکن شهر نیویورک نیز است.

هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز حزب دموکرات نیز به مدت 8 سال (2001 تا 2009) سناتور ایالت نیویورک در کنگره آمریکا بوده است.

پیروزی نامزد پیشتاز انتخاباتی در ایالت نیویورک کارزار انتخاباتی آنها برای کسب نامزدهای نهایی را آسان تر کرد و امید نامزدهای رقیب شان را برای سبقت گرفتن از آنها را کاهش داد.

ترامپ در سخنرانی خود پس از کسب پیروزی در انتخابات نیویورک که در برج ترامپ در محله منهتن نیویورک ایراد شد با اشاره به این موضوع گفت که تقریبا سیمای نامزد نهایی حزب را یافته است.

برنی سندرز در توییتی پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات مقدماتی در نیویورک اعلام کرد که او به انتخابات مقدماتی هفته آینده در 5 ایالت شمال شرق آمریکا چشم دوخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین