کد خبر: ۳۶۲۳۲۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳

همزمان شدن نمایش یک فیلم با سفر ظریف

رئیس سازمان محیط زیست که برای فیلم یخ و آسمان در جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر حضور داشت، همزمان شدن نمایش این فیلم را با سفر محمدجواد ظریف به نیویورک و امضای توافق‌نامه‌ی جهانی مقابله با تغییر اقلیم پاریس را اتفاقی جالب‌توجه دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار شامگاه چهارشنبه اول اردیبهشت ماه برای معرفی فیلم یخ و آسمان در کاخ جشنواره حضور داشت و با ابراز خرسندی از اکران این فیلم که با موضوع محیط زیست ساخته شده است در جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: همزمان شدن نمایش این فیلم با سفر وزیر امور خارجه محبوبمان آقای ظریف که برای امضای توافق جهانی مقابله با تغییر اقلیم پاریس در نیویورک انجام شده است اتفاق بسیار قابل توجه است.

ابتکار اضافه کرد: توجه به سینمای مستند و به ویژه محیط زیست که موضوعی جهانی و مشترک و دغدغه همه بشریت است اتفاقی مهم است. در حال حاضر همه‌ی جهان اعم از گروه‌های مختلف دینی، فرهنگی و ملل گوناگون به موضوع محیط زیست توجه دارند و این موضوع برای همگان قابل درک است. به طوری که همه فکر می‌کنیم چه مخاطراتی در پیش داریم و موضوع تا چه اندازه جدیست.

وی با اشاره به اینکه تغییر اقلیم و گرم شدن کره زمین یکی از مهم ترین دغدغه‌های جوامع گوناگون است خاطر نشان کرد: این تغییر اقلیم عملاً کشاورزی را تهدید می‌کند و همه باید در این زمینه به آگاهی برسند. در همین راستا سینما یکی از مهم ترین ابزار انتقال این پیام است که می‌تواند جریان سازی کند و در ادامه با اقدامات موثر می‌توانیم جلوی این روند را بگیریم.

ابتکار با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در هفته پایانی اردیبهشت ماه که به موضوع محیط زیست می‌پردازد اضافه کرد: امیدوارم مردم از این جشنواره هم به خوبی استقبال کنند.

در ادامه کمال تبریزی فیلم‌ساز که ابتکار را برای حضور در این برنامه دعوت کرده بود به توضیح ویژگی‌های فیلم یخ و آسمان پرداخت و افزود: اصولاً فیلم هایی که با محیط زیست ساخته می‌شوند کمتر از مورد توجه تماشاگران قرار می‌گیرند. زیرا هنوز جوامع مختلف در این زمینه خیلی احساس خطر نکرده‌اند. بلکه بیشتر دوستداران محیط زیست این خطر را حس می‌کنند.

کارگردان فیلم طعم شیرین خیال با اشاره به دیگر ویژگی‌های فیلم یخ و آسمان خاطرنشان کرد: متن گفتار این فیلم همچون شعر نوشته شده و موضوع آن درباره‌ی زیست‌شناسی است که به علم قطبی و یخ و برف توجه دارد. او دانشمندی است که زمین را مانند کتابی تشریح می‌کند که هر ورقش اطلاعاتی درباره ی گذشته می‌دهد. ضمن اینکه تصاویر فیلمش فوق‌العاده است و فیلم‌ساز تلاش کرده اثرش شکلی مستندگونه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در این برنامه علیرضا شجاع نوری نیز در سخنان کوتاهی متذکر شد: ساخت این فیلم موضوع و روشن‌گری آن درباره‌ی محیط زیست موجب شد تا ما خانم ابتکار را برای جلسه ی معرفی آن دعوت کنیم. حضور ایشان مایه ی دلگرمی ماست و خوشحالیم که در کنار ما هستند.

فیلم یخ و آسمان ساخته‌ی لوک ژاکه فیلم‌ساز فرانسوی است که پیش از این فیلم مشهور رژه‌ی پنگوئن‌ها را ساخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین