کد خبر: ۳۶۲۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

۵۰۰ پناهجو در سواحل ليبی غرق شدند

كميسارياي پناهندگان سازمان ملل خبر داد كه هفته گذشته در اثر واژگون شدن يك كشتي حامل پناهجويان در سواحل شهر توبورك كشور ليبي 500 نفر از اين پناهجويان جان خود را از دست داده و يا ناپديد شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
كميسارياي پناهندگان سازمان ملل روز چهارشنبه رسما تاييد كرد كه در اثرتراكم سرنشينان بر روي يك كشتي حامل پناهجويان كشتي مذكور در نزديكي سواحل كشور ليبي واژگون شده و فقط 41 نفر از مجموع 541 نفر از اين پناهجويان نجات يافته اند.

نهاد مذكور اين حادثه را پر تلفات ترين حادثه مربوط به فرار پناهجويان آفريقايي در سال گذشته ذكر كرده كه از طريق درياي مديترانه قصد رفتن به كشورهاي اروپاي را داشته اند و در ادامه نوشته است كه 37 پناهجوي مرد، سه زن ويك كودك تنها بازماندگان اين حادثه دردناك بوده اند.

بر اساس همين گزارش و به نقل از بازماندگان اين حادثه يك كشتي 30 متري حامل 100 تا 200 نفر از اين پناهجويان كه هفته گذشته از سواحل شهر توبورك در ليبي عازم اروپا بوده در ميانه راه قصد انتقال سرنشينان خود به يك كشتي پر سرنشين ديگر را داشته وهمين مسئله موجب سنگيني بيش از حد و واژگون شدن كشتي دوم شده است.

به گفته اين نهاد تعدادي از سرنشيناني كه هنوز به كشتي دوم منتقل نشده بودند وشماري از سرنشيناني كه موفق شده اند با شنا خود را به كشتي اول برسانند تنها بازماندگان اين حادثه بوده اند وتا كنون هيچ خبري ازقربانيان اين حادثه در دست نيست.

بر اساس گزارش هاي سازمان ملل در سال جاري ميلادي 179 هزار و 552 پناهجو تا كنون توانسته انداز طريق درياي مديترانه خود را به كشورهاي اروپايي برسانند ودرهمين فاصله 761 نفر از اين مسافران دراثر حوادث مختلف در ميان راه جان خود را از دست داده اند.

كميته پناهندگان سازمان ملل درنهايت از كشورهاي اروپايي خواسته است تا تدابيري را به منظور تسهيل سفر اينگونه پناهجويان از طرق عادي به اجرا در بياورند تا از روي آوردن آن ها به قاچاقچيان و به مخاطره افتادن جان آن ها جلوگيري كنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین