کد خبر: ۳۶۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۸۴ - ۲۲:۳۲

تلاش برای محدود کردن نمایندگان توهم است

آفتاب‌‌نیوز : نماینده تبریز روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: در طرح آیین نامه جدید مجلس نحوه طرح سوال نمایندگان از وزیران تغییر کرده و سوال تا حد استیضاح موثر شده است لذا تلاش برای محدود کردن نمایندگان یک توهم است. 

وی افزود: کمیسیون تدوین آیین نامه مدتی طولانی برای اصلاح این آیین نامه کار کرده و حدود 180 مورد اصلاحات روی آن انجام داده که 30 مورد از آن به مواد اساسی آیین نامه بوده است. 

میرتاج الدینی گفت: تقویت آیین نامه و آماده کردن بستر مناسب برای انجام وظایف نمایندگان و تسهیل بستر طرح سوال نمایندگان از وزیران، از محورهای کار کمیسیون برای اصلاح آیین نامه بود. 

نماینده تبریز اضافه کرد: اگر قرار باشد تمام این 180 مورد دوباره در مجلس مطرح شود، زمان زیادی صرف رسیدگی به آن خواهد شد. 

عضو فراکسیون اصولگرایان گفت: اگر این طرح دوباره در مجلس مطرح شود به احتمال زیاد در ضمن رسیدگی نظرات مختلفی در هر مورد اصلاحی آیین نامه مطرح شده و پیشنهادات زیادی ارائه خواهد شد. 

وی اظهار داشت: این کار دو اشکال عمده دارد. یکی این که ممکن است تا دو ماه از وقت مجلس را به خود اختصاص دهد و با توجه به این که این مساله یک بحث داخلی مجلس است برای نمایندگان جذابیتی ندارد. 

میرتاج الدینی افزود: دوم این که ممکن است در بررسی مجدد همه مواد در مجلس، یکپارچگی موجود در طرح فعلی کمیسیون تدوین آیین نامه در اثر کاستن و افزودن موادی به طرح از بین برود. 

نماینده تبریز گفت: در جلسه غیر علنی صبح امروز نظر عده ای از نمایندگان این بود که اصل رای گیری نسبت به این طرح نیاز به رای دو سوم نمایندگان نداشت و با یک دوم آراء نیز می شود این طرح را تصویب کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین