کد خبر: ۳۶۲۵۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶

شکایت قاتل از دولت نروژ به دلیل وضعیت زندان‌/ دادگاه دولت را جریمه کرد+تصاویر

دادگاه نروژ شکایت "آندرس برویک" قاتل 77 نفر را از دولت نروژ پذیرفت.دادگاهی در نروژ شکایت آندرس برینگ برویک، قاتل نوجوانان نروژی و بمبگذار اسلو را درباره «رفتار غیرانسانی در زندان» علیه دولت پذیرفت و به نفع وی رای صادر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این قاتل در دادگاه مدعی شد که در زندان قربانی نقض حقوق بشر شده است. بر اساس رای دادگاه دولت باید ۳۳۱ هزار کرون نروژ معادل حدود ۳۶ هزار یورو پرداخت کند.

 قاضی دادگاه اعلام کرد: «ممنوعیت رفتار غیرانسانی و تحقیرآمیز، بیانگر یک ارزش بنیادین در جامعه ای دموکراتیک است. این ارزش در رفتار با تروریست ها و قاتلان نیز در نظر گرفته می شود.»

این دادگاه همچنین تاکید کرده است که دولت نروژ حقوق این محکوم را برای زندگی شخصی و خانوادگی نقض نکرده است.

وی محکوم به تحمل حداکثر ۲۱ سال زندان است. در پایان این محکومیت، در صورتی که تشخیص داده شود همچنان برای جامعه خطرناک است، حکم زندان قابل تمدید خواهد بود.

آندرس برویک روز ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۱۱ میلادی با بمبگذاری در بیرون یک ساختمان دولتی در شهر اسلو سبب کشته شدن 8 تن شد و سپس با حمله مسلحانه به اردوی جوانان حزب کارگر در جزیره اوتایا ۶۹ تن دیگر را کشت. بیشتر قربانیان نوجوان بودند.

این قاتل هم اکنون در یک سلول سه اتاقه زندگی می کند.

به گزارش یورونیوز، سلول آندرس برویک در زندان سه اتاق دارد که مجهز به اینترنت و تجهیزات ورزشی است . وی در زندان به کتابخانه و سالن ورزشی و دیگر تفریحاتی که مایل به انجام آن باشد دسترسی دارد. 

برویک می تواند پس از گذراندن 10 سال در زندان از دستگاه قضایی این کشور تقاضای آزادی زودهنگام کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین