کد خبر: ۳۶۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۱۱

عملیات مرلین یا ساحل هسته ای

آفتاب‌‌نیوز : نویسنده در کتاب خود با وفاداری به سبک نگارش خود و ژانر کتاب های توطئه‌ای - جاسوسی توجه خوانندگان را به روی دیگر جنگ با تروریسم بین المللی به رهبری آمریکا جلب می کند. وی در این کتاب به تشریح یکی از فوق سری ترین عملیات های آمریکا با نام رمزی مرلین می پردازد که دولت بیل کلینتون و دولت بوش با تمام توان برای پنهان کردن آن تلاش کردند.

در این کتاب تخیلی نویسنده این پرسش را مطرح می کند که چرا جرج بوش درباره ی برنامه ی هسته ای ایران احساس نگرانی کرد در حالی که تنها شش ماه پیش ماموران سیا خود نقشه ی ساخت بمب هسته ای را به ایران تحویل دادند؟

رایزن در کتاب تخیلی اش دلیل بحران کنونی میان تهران و واشنگتن را اشتباهات فاحش سیا می داند. همه چیز از آنجا آغاز شد که سیا تعداد زیادی از ماموران اش را که در ایران فعالیت می کردند از دست می دهد. در نتیجه ی اشتباه یکی از ماموران سیا اطلاعات مربوط به فعالیت های جاسوسی آمریکا در خاور نزدیک به دست یک مامور دو جانبه می افتد. تهران با بدست آوردن این اطلاعات با ارزش نهایت استفاده را از آنها می کند. در نتیجه چندین جاسوس سیا به دام می افتند. سرنوشت آنها تاحال نامشخص مانده و به دنبال آن هرگونه رابطه ی سیا با ایران قطع می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین