کد خبر: ۳۶۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰

روسیه: اجرای برجام در حال انتقال به مرحله پایدار است

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام كرد: نخستین نشست مذاكرات ایران و 1+5 پس از آغاز اجرای برجام در وین برگزار شد و شركت كنندگان تاكید كردند كه روند اجرای آن مطابق برنامه تعیین شده ادامه دارد و در حال انتقال به مرحله پایدار است.
آفتاب‌‌نیوز :
 در این بیانیه كه امروز (جمعه) منتشر شد، آمده است: در نشست وین، وضع اجرای برجام بررسی شد و طرفین با رضایت خاطر نشان كردند كه اجرای این توافق به مرحله پایدار و قابل پیش بینی كاملا مطابق با تصمیم ها و تفاهم های قبلیدر حال انتقال است.

براساس گزارش های انتشار یافته در نشست وین، گروه های كاری ایران و 1+5 برنامه ادامه اجرای برجام را تنظیم كردند. 

نخستین كمیسیون مشترك ایران و 1+5 پس از اجرای برجام برای بررسی روند اجرای توافق جامع، لغو تحریم ها و موانع پیش رو به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمیددر هتل كوبورگ وین تشكیل شد.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام شامگاه جمعه پس ازپایان كمیسیون مشترك ایران و 1+5 در وین به خبرنگاران گفت: یكی از مواردی كه در این جلسه صورت گرفت تشكیل گروه كاری مربوط به رفع تحریم ها بود. قرار شد كمیسیون مشترك یك گروه كاری جداگانه داشته باشد و هر جا كه ایران احساس كند تحریم ها برداشته نشده یا حركت رو به جلو و مناسبی ندارد در آن گروه كاری بررسی شود.

به گزارش ایرنا،وی اضافه كرد: گروه كاری هم توصیه های خود را برای حل و فصل موضوع خواهد داشت و در صورت لزوم در كمیسیون مشترك به بحث گذاشته می شود.

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: امروز سومین كمیسیون مشترك ایران و 5+1 و اولین كمیسیون مشترك بعد از اجرایی شدن برجام بود كه بیش از 4 ساعت به طول انجامید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین