کد خبر: ۳۶۲۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶

گران‌فروشی صدرنشین تخلفات صنفی

مدیرکل حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در طرح نظارتی نوروز امسال را به ترتیب گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و عدم ‏صدور فاکتور عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیشترین شکایات مردمی در طرح نظارتی نوروز 95 در بخش کالایی به ترتیب شامل میوه و تره بار، انواع نان و مرغ بود و پس از آن پوشاک و آجیل و خشکبار قرار داشت و ‏در بخش خدمات نیز شکایاتی از رستوران‌ها، آرایشگاه، تعمیر خودرو و قالیشویی اعلام شده و مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در طرح نظارتی نوروز 95، اولویت قراردادن رسیدگی به شکایات مردمی طی دستورالعملی به همه ‏استانها ابلاغ شد، گفت: بر این اساس از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان نیمه اول فروردین امسال در مجموع 21 هزار و 679 فقره شکایت توسط مردم به سامانه 124 ستادهای خبری سازمان صنعت، معدن و ‏تجارت استان ها ارسال شد که 21هزار و 670 فقره قابل پیگیری و 9 فقره نیز غیرقابل پیگیری بود.

قاسمی با بیان اینکه علاوه بر این آمار، تعداد شکایت های رسیده به اتاق اصناف نیز 6281 مورد بود، اظهار کرد: حدود 85 درصد از کل شکایت ها مربوط به کالا و 15 درصد مربوط به خدمات بود که پس از بررسی های لازم، 35 ‏درصد از شکایات منجر به تشکیل پرونده تخلف شد، 41 درصد غیر متخلف شناخته شدند و 24 درصد شکایات ‏به علت استعلام حقوقی و انجام مراحل کارشناسی هم چنان در مرحله بررسی است.

مدیرکل حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت بیان کرد: به طور کلی در مجموع به ‏بیش از 76 درصد شکایات، رسیدگی و پاسخگویی شده است و ‏ از مجموع شکایات رسیده 69 درصد به صورت تلفنی(124سامانه )، 12 درصد حضوری و 19 درصد کتبی گزارش ‏شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین