کد خبر: ۳۶۳۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲

خبرهای خوش برجامی برای کشتیرانی

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از حل مشکلات بانکی و بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی پس از اجرای برجام و برطرف شدن تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد: خطوط کشتیرانی به اروپا که حدود هفت سال قطع شده بود، راه‌اندازی شده است و اکنون خطوط هامبورگ، آنتورپ و جنوا در ایتالیا به طور دائمی برقرار شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد سعیدی امروز - یکشنبه - در مراسم اعزام دانشجویان جدید کشتیرانی به جهت تسریع در رشته دریانوردی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 3000 نفر به عنوان کادر کشتیرانی در بخش عرشه و مهندسی فعالیت می‌کنند و حدود 10 درصد از کادر دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خارجی هستند که قرار است تا شش سال آینده همه این نیروها از نیروهای آموزش دیده و متخصص خودمان باشند.

وی با بیان این‌که طی پنج سال اخیر نتوانستیم در بخش عرشه و مهندسی کشتی نیرویی پرورش دهیم، اظهار کرد: با هماهنگی با ستاد کل نیروهای مسلح قرار است تا بخش قابل توجهی از نیروهایمان را از داخل تامین کنیم.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از سخنان خود گفت: با توجه به شدت گرفتن تحریم‌ها در چند سال اخیر تعداد دریانوردان در کشتی‌ها کاهش یافته بود، اما با راه‌اندازی خطوط جدید دریایی نیاز به نیروی انسانی آموزش دیده پس از پنج سال توقف، امروز دانشجویان جدید برای تحصیل و آموزش وارد دانشکده امام خمینی (ره) نوشهر می‌شوند.

سعیدی در عین حال بیان کرد: اقدامات لازم برای جذب نیروی ایرانی بر روی کشتی‌ها پس از شروع مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت و در نهایت جذب دانشجویان در رشته دریانوردی آغاز شد و تعداد 30 نفر دانشجوی دیگر در رشته دریانوردی به زودی پس از انجام مراحل لازم به این تعداد افزوده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درجمع خبرنگاران با اشاره به تغییر و تحولات کشتیرانی پس از اجرای برجام گفت: در دوران تحریم قرار‌داد‌های ساخت کشتی با چند کشور خارجی داشتیم که معطل مانده بود و با وجود این‌که پیش‌پرداخت‌های آن انجام شده بود، اکنون باید این قرار‌دادها را زنده کنیم.

سعیدی از برطرف شدن مشکلات بیمه‌ای کشتی‌های ایرانی پس از اجرای برجام خبر داد و در عین حال از احیای خط دیگری از خلیج فارس به کشورهایی همچون برزیل، آرژانتین، اروگوئه خبر داد.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با برقراری این خطوط صادرات و واردات از کشورهای آمریکای لاتین به کشور ما آسان‌تر و با هزینه کمتری انجام خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: بعد از برطرف شدن تحریم‌ها محصولات پتروشیمی به‌طور مستقیم از طریق کشتی‌های ایرانی به اروپا صادر می‌شود که ارزش افزوده بالاتری دارد بسیاری از هزینه‌هایی که تا پیش از این برای ما به همراه داشت در حال حاضر حذف شدند.

به گزارش ایسنا، سعیدی همچنین اظهار کرد: باید به بحث قیمت، کیفیت و زمان ساخت کشتی و تحویل آن توجه کنیم، چرا که اکنون شرکت‌های دنیا تکنولوژی‌های به‌روز داشته و باید در این زمینه دقت لازم صورت بگیرد و باید بحث مشتری در بازار را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: باید زمان سفارش کشتی تا تحویل به حداقل برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین