کد خبر: ۳۶۳۳۰۰
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

نوبلی ها به همراه دانشمندان یك درصد برتر به ایران می آیند

رئیس شبكه جهانی آموزش و پژوهش های علمی گفت: نخستین كنگره شبكه جهانی آموزش و پژوهش های علمی 'یوسرن' ( USERN ) با حضور برندگان جایزه نوبل در رشته پزشكی و دانشمندان یك درصد برتر دنیا در تهران برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز : دكتر نیما رضایی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود:از برندگان جایزه نوبل و دانشمندان یك درصد برتر دنیا برای حضور در این رویداد علمی دعوت شده كه تاكنون پرفسور جان گوردن برنده جایزه نوبل 2012 در رشته پزشكی از انگلیس این دعوت را پذیرفته است.
وی با اشاره اینكه این كنگره بین المللی آبان ماه امسال در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می شود، اظهار كرد: این رویداد علمی فرصتی مغتم برای معرفی دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی است.

رضایی به راه اندازی شبكه جهانی آموزش و پژوهش های علمی از ابتدای سال 2016 در ایران اشاره كرد و گفت: دبیرخانه این كنگره در دانشگاه علوم پزشكی تهران مستقر است.
وی با اشاره به اینكه تعداد اعضای فعال این شبكه به بیش از 1300 محقق برجسته داخلی و خارجی رسیده است افزود: علاوه بر پژوهشگران ایرانی، محققان برجسته، برندگان جایزه نوبل و دانشمندان یك درصد برتر دنیا ازآمریكا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن، استرالیا، سوئد، مجارستان، مراكش و تونس عضو این شبكه هستند.

رضایی ادامه داد: ایجاد 37 گروه آموزشی و تحقیقاتی، انعقاد تفاهم نامه های متعددی و راه اندازی دفاتر این شركت در چندین كشور از جمله اقدامات انجام شده است.
وی، ترویج دانش بدون در نظر گرفتن مرز جغرافیایی و ارتباط افراد برجسته همچون برندگان جایزه نوبل و دانشمندان یك درصد برتر با محققان جوان از مهمترین اهداف راه اندازی این شبكه برشمرد و گفت: سعی كرده ایم دانشمندان حوزه های مختلف را در قالب این شبكه به هم نزدیك تر كنیم.
رضایی با اشاره به اینكه دانشمندانی از رشته های مختلف مانند ریاضیات، فیزیك، شیمی پزشكی و علوم روان شناختی در این شبكه حضور خواهند داشت، درباره ضوابط و معیار ورود اعضا این شبكه گفت: برندگان جوایز نوبل یا جزو یك درصد دانشمندان برتر دنیا می توانند عضو این شبكه شوند.

سومین نشست این شبكه روز شنبه ( چهارم اردیبهشت) با حضور میهمانانی از خارج كشور در دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار شد.در این نشست دو تفاهم نامه با دانشگاه واشنگتن آمریكا و دانشكده پزشكی هانوفر آلمان امضا شد و این تبادلات علمی در حوزه های آموزش و پژوهش از مهمترین محورهای این تفاهم نامه است كه كمك می كند تا كارهای موثر تری انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین