آفتابنیوز : این بانک در جهت پاسخگویی بیشتر به نیاز مشتریان، توسعه خدمات نوین بر پایه اینترنت و تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است و در این راستا خدمت "مدیریت تسهیلات و تعهدات مشتری" از طریق سامانه اینترنت بانک را در ماههاي پاياني سال٩٤ راه اندازی کرده که آمارهاي عملكردي در اين رابطه حاكي از اقبال مشتركان سامانه بانكداري اينترنتي از اين خدمت است.
بر اين مبنا مشترکان سامانه یاد شده می توانند از وضعیت تسهیلاتي که از بانک متبوع دریافت نموده اند و یا وضعیت تسهیلاتی که ضمانت آن را عهده دار شده اند آگاهی یابند. مشتریان در این خدمت مي توانند صورتحساب تسهیلات، گزارش تعهدات غیر مستقیم، گزارش اخطاریه های تسهیلات خود و اخطاریه های تعهدات غیر مستقیم، لیست ضمانت نامه ها و ... را مشاهده كنند.
همچنين بانك ياد شده در جهت بهره مندي شركت ها سامانه بانكداري ويژه اشخاص حقوقي و حقيقي مشترك(BIB) Business Internet Banking راه اندازي نموده كه طي آن شخص حقوقی مي تواند ضمن معرفي فرد مورد نظر به عنوان" مدیر تراکنش" به بانک اين امكان را فراهم نمايد كه مدير تراكنش با استفاده از دستگاه رمز ياب مخصوص خودكليه تراكنش هاي مالي حساب مورد نظر را از طريق اينترنت بانك تعريف و مديريت نمايد كه اين عمليات براي صاحبان امضاء قابل دريافت و رويت است. به طوری که هر تراکنش مالی ثبت شده از سوی مدیر تراکنش، پس از ایجاد برای امضاداران تعیین شده توسط وی ارسال می گردد. تعیین امضا کنندگان تراکنش توسط مدیر، مطابق با شرایط برداشت الکترونیکی مشخص شده در هنگام تقاضای عضویت در سامانه صورت می پذیرد. سامانه با کنترل تأییدهای انجام شده توسط امضاداران، به محض تحقق شرایط تعیین شده توسط مدیر، تراکنش مالی را انجام می دهد. فرآیند تأیید تراکنش ایجاد شده توسط شرکاء مشابه حساب های اشخاص حقوقی بوده و انجام تراکنش مزبور منوط به تحقق شرایط برداشت الکترونیکی تعریف شده به هنگام تقاضای عضویت در سامانه می باشد.
شايان ذكر است تعداد تراكنش هاي انجام شده بر روي سامانه بانكداري اينترنتي در آخرين ماه سال گذشته بيانگر رشد ٨ درصدي نسبت به بهمن ماه ٩٤ است.