کد خبر: ۳۶۳۴۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۱۳

مادران سربازان انگليسي به حمايت از ايران سخن مي گويند

آفتاب‌‌نیوز :  نمايندگان پارلمان و خانواده ي سربازان بريتانيايي، پس از آنکه دولت انگليسي اتهام خود را مبني بر دخالت ايران در بمب گذاري عليه نيروهاي آن کشور در عراق پس گرفت، خواستار توضيح دولت در اين باره شدند. بريتانيايي ها مدت ها ايراني ها را متهم به همکاري با شبه نظاميان عراقي در بمب گذاري عليه نيروهاي اشغالگر مي کردند اما آنها اکنون مي گويند که هيچ مدرکي دال بر دخالت ايران در اين بمب گذاري ها وجود ندارد.

خانم «سو اسميت» مادر يکي از سربازان انگليسي که پسرش در جريان بمب گذاري هاي بصره کشته شده است مي گويد: آنها ايران را دوست ندارند و من از همان زماني که ايران را به بمب گذاري ها متهم کردند مي دانستم که از تاکتيک «قلدري» عليه ايران استفاده مي کنند.

آنها بايد با کساني که پسران ما را کشتند برخورد کنند و نه آنکه به عنوان يک اسلحه سياسي از آن بهره برداري کنند. من بر اين باورم که آنها با متهم کردن ايران مي خواستند حمله ي ديگري را آ غاز کنند. آنها در خاورميانه پايگاه براي خود ايجاد کرده اند و حال مي خواهند آن را گسترش دهند.»

پيتر کيلفويل وزير سابق دفاع حزب کارگر، توني بلر را به پيروي از سياست بوش در جنگ متهم کرد و درباره ي اتهامات پيشين دولت بلر عليه ايران گفت: «آيا اين صحبت ها بر اساس اطلاعات است و يا يک هجمه ي تبليغاتي؟‌ اين همان اتفاقي است که در عراق افتاد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین