کد خبر: ۳۶۳۴۱۶
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱

گسترش روابط تجاری میان ایران و اتریش

سفیر اتریش در ایران گفت: امضاء و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کشور ایران و اتریش می‌تواند زمینه‌های لازم به منظور برقراری ارتباطات بهتر و مفیدتر میان این دو کشور را فراهم کند.
آفتاب‌‌نیوز : فریدریش اشتیفت ظهر امروز در مراسم گفت و گوی میان هئیت تجاری اتریشی که در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به برقراری ارتباط با ایران و تعامل در زمینه‌های اقتصادی هردو کشور و بهره‌مندی از ظرفیت‌های وجود اظهار داشت: تاریخ ارتباط 150ساله دوستانه میان کشور ایران و اتریش همواره بیانگر سابقه عمیق و تعاملات میان این دو کشور است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: کشور اتریش ارزش بسیار زیادی برای کشور ایران قائل بوده و پیش از این سفر نیز کمسیون مشترک اقتصادی میان این دو کشور ایجاد شده تا بتوانیم همکاری‌های اقتصادی بسیاری را برای هر دو طرف تعریف کنیم.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: پس از گذشت دوماه از شورع به کار رئیس جمهور جدید ایران ما نخستین هئیت تجاری را به ایران اعزام کردیم و قطع به بقین نقطه اوج شروع این ارتباطات سفر رئیس جمهور اتریش به همراه 250شرکت تجاری در شهریور سال گذشته به ایران بود.

اشتیفت با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان ایران و اتریش گفت: به دنبال گسترش روابط تجاری میان ایران و اتریش ما سند و نقشه راهی را از سال 2016 تا 2020 تعریف و تنظیم کردیم که به دنبال آن بتوانیم همکاری‌های جدیدی را ایجاد کنیم که این سند 20 روز گذشته توسط 2وزیر کشورهای ایران و اتریش به امضاء رسید.

وی ادامه داد: دنبال انعقاد این تفاهم نامه هردو کشور توافق کردند که کارگروه‌هایی را در حوزه‌های مشخص ایجاد کرده و زمینه همکاری‌های مختلف در بحث‌های زیرساختی، آب و تبادل گردشگر ایجاد کند.

سفیر اتریش در ایران تصریح کرد: در تمامی این زمینه‌ها کارگروه‌ها وظیفه دارند که در هریک از قسمت‌های تعریف شده روابط خود را با کشور مقابل گسترش دهند.

اشتیفت با اشاره به حضور شرکت‌های بالادستی از اتریش در مراسم امروز گفت: در این مراسم بسیاری از شرکت‌های سطح بالای اتریش در جمع ما حضور دارند و انتظار می‌رود که زمینه‌های هرچه بهتر و بیشتر فعالیت‌های تجاری در این دوکشور انجام شود.

وی ادامه داد: ایالت اتریش سفلی خوشحال می‌شود که بتوانیم زمینه سفر هئیت تجاری از استان‌مرکزی و به ریاست استاندار این استان را فراهم کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین