کد خبر: ۳۶۳۴۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

توصیه‌هایی برای بیماران دیابتی

یک کارشناس تغذیه گفت: بیماران مبتلا به دیابت لازم است با اهمیت دادن به بیماری خود و مصرف دارو، نسبت به کمتر شدن عوارض آن بکوشند.
آفتاب‌‌نیوز :
"هدی تهرانیان" امروز دوشنبه در جشنواره غذای سالم در تالار عقیق رفسنجان اظهار کرد: انتخاب شعار امسال سازمان جهانی بهداشت به خاطر شیوع فوق‌العاده دیابت بوده است، بیماری که سن و سال هم نمی‌شناسد و در همه سنین دیابت را می‌بینیم.

وی افزود: البته همه گیری دیابت در سنین مختلف سبب شده است که افراد دیگر از ابتلای خود به دیابت خجالت نکشند.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: البته نکته مهم این است که با داشتن دیابت، اگر افراد به بیماری خود اهمیت داده و داروها و درمان خود را به خوبی ادامه دهند زندگی با کیفیتی خواهند داشت اما اگر بخواهند سهل انگاری کرده و آن را جدی نگیرند، به عوارض آن مبتلا خواهند شد.

تهرانیان با طرح این سوال که دیابت چیست و چرا به وجود می آید، گفت: پرخوری و کم تحرکی، از مهم‌ترین علل وقوع این بیماری است.

وی توضیح داد: وقتی غذای حاوی شیرینی می‌خوریم قند وارد جریان خون می‌شود و از خون به بافت‌های بدن می‌رود و وارد سلول‌ها شده و تولید انرژی می‌کند. برای این‌که قند وارد سلول‌های بدن شود ما احتیاج به هورمون انسولین داریم. حال اگر کسی مبتلا به دیابت باشد انسولین به اندازه کافی تولید نمی‌شود یا نمی‌تواند کار خود را درست انجام دهد.

تهرانیان افزود: با تجمیع قند در خون و ازدیاد آن، قند زیاد به رگ‌ها و اعصاب بدن صدمه زده و باعث می‌شود چشم‌ها و کلیه‌ها آسیب ببینند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین