کد خبر: ۳۶۳۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

مظاهری: احمدی نژاد مشتاق دعوا كردن بود و تحریم ها را كاغذ پاره می نامید

دولت احمدی نژاد آن قدر مشتاق دعوا كردن بود و تحریم ها را شعارگونه كاغذ پاره می نامید كه فرصت هماهنگی برای بیرون آوردن بخشی از دارائی ها از تله تحریم را به خودش هم نمی داد. بخشی از دارائی های دلاری در حساب های دلاری مشمول تحریم شده و از دسترس ایران خارج بود.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس كل سابق بانك مركزی می گوید: « دولت احمدی نژاد آن قدر مشتاق دعوا كردن بود و تحریم ها را شعارگونه كاغذ پاره می نامید كه فرصت هماهنگی برای بیرون آوردن بخشی از دارائی ها از تله تحریم را به خودش هم نمی داد.»

به گزارش ایرنا، طهماسب مظاهری درباره رای اخیر دادگاه عالی آمریكا نسبت به بلوكه كردن 2 میلیارد دلار اموال ایران اظهار داشت: ما داوطلب خرید اوراق دلاری نبودیم. اگر هم به فرض محال می خواستیم این كار را بكنیم، امكان خرید نبود. تاریخ خرید اوراق معین و مشخص است.

رئیس كل سابق بانك مركزی افزود: نكته مهم این بود كه باید هماهنگی سیاسی دولت، وزارت نفت و بانك مركزی به گونه ای انجام می شد كه آنچه دارائی دلاری به شكل های مختلف داشتیم، به انواع ارزهای دیگر یا طلا تبدیل شود و از دستبرد دولت آمریكا مصون بماند.

مظاهری در خصوص عملكرد دولت احمدی نژاد در خصوص پول های بلوكه شده نیز گفت: دولت احمدی نژاد آن قدر مشتاق دعوا كردن بود و تحریم ها را شعارگونه كاغذ پاره می نامید كه فرصت هماهنگی برای بیرون آوردن بخشی از دارائی ها از تله تحریم را به خودش هم نمی داد. بخشی از دارائی های دلاری در حساب های دلاری مشمول تحریم شده و از دسترس ایران خارج بود.

وی ادامه داد: در دوره یكساله مسئولیت در بانك مركزی ترتیبی داده شد كه كلیه درآمدهای ارزی از جمله عواید حاصل از صدور نفت یا به ارزهای معتبر غیر از دلار معامله شود یا اگر بهای معامله دلاری می بود، در همان زمان معامله و قبل از ارسال پول برای ما، مبلغ معامله توسط خریدار به ارزهای دیگر تبدیل و سپس برای ما حواله شود. به این ترتیب از دارائی های كشور حفاظت شد.

این مقام سابق بانك مركزی در پاسخ به این سوال كه دولت یازدهم برای بازگرداندن این اموال چه باید انجام دهد؟ گفت: فرصت مناسبی فراهم شده و منافع ملی ایجاب می كند كه همه امكانات در مسیر پس گرفتن دارایی های ایران از دست دولت آمریكا تجهیز شود. دولت یازدهم خیلی كارها می تواند انجام دهد و البته امروز هم مشغول است. به هر حال كمی قوی تر باید عمل كنند. در خصوص ارقام و آمار ارزهای بلوكه شده، اطلاعات لازم را از بانك مركزی باید گرفت.

دوم اردیبهشت ماه، عالی‌ترین مقام قضایی امریكا پرونده چندین ساله را به ضرر ایران نهایی و اعلام كرد كه حدود 2 میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در این كشور به عنوان غرامت به خانواده‌های كشته شدگان امریكایی در لبنان اختصاص می‌یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حاج حيدري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
0
1
به به جناب مظاهری!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین