کد خبر: ۳۶۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

عربستان به طور مشروط آماده بازگشایی سفارتخانه در تل آویو است

یک ژنرال بازنشسته سعودی اعلام کرد که عربستان آماده است سفارت خود در سرزمین های اشغالی را دایر کند، مشروط بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ابتکار عمل اعراب در مورد صلح خاورمیانه موافقت کند.
آفتاب‌‌نیوز : انور اشکی در مصاحبه ای که به تازگی شبکه تلویزیونی الجزیره با وی انجام داد، گفت: اگر نتانیاهو با بازگرداندن همه حق و حقوق فلسطینی ها به آنها موافقت کند، عربستان سفارت خود در تل آویو را دایر می کند.

وی مدعی شد که عربستان کمک های مالی در اختیار فلسطینی ها قرار می دهد.

گفته می شود که عربستان و رژیم صهیونیستی طی 6 ماه گذشته، تعاملات مستقیم و غیرمستقیمی برقرار کرده اند.

از جمله این موارد، مصاحبه رسانه های عربی با دو سیاستمدار صهیونیست بوده است، امری که به طور معمول انجام نمی شود.

در همین حال، موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سال گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که نمایندگان کشورهای عربی و این رژیم پشت درهای بسته دیدار داشتند تا در مورد موضوع های منطقه ای از جمله ایران بحث و تبادل نظر کنند.

همچنین یعلون به تازگی اعلام کرد که عربستان به رژیم صهیونیستی در تردد آزاد در تنگه تیران، تضمین داده است. این تصمیم پس از آنکه عربستان دو جزیره راهبردی در دریای سرخ را از مصر تحویل گرفت، اتخاذ شد.

هرچند عربستان و رژیم صهیونیستی از روابط دیپلماتیک برخوردار نیستند، اما از منافع امنیتی مشترکی در منطقه سهم می برند.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی را یکی از اصلی ترین تهدیدها علیه خود در منطقه تلقی می کند و عربستان نیز به ایران به چشم رقیب خود در مقوله تسلط بر خاورمیانه می نگرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین