کد خبر: ۳۶۳۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

ممنوعیت تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس از 8 صبح فردا/تامین امنیت انتخابات مجلس بابیش از 12 هزار پلیس

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: زمان تبلیغات نامزدهای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح فردا (پنج شنبه) به پایان می رسد و هرگونه تبلیغات پس از این ساعت ممنوع است.
آفتاب‌‌نیوز : علی پورعلی مطلق افزود: در حال حاضر هیچ مشكل خاصی كه روند انتخابات را زیر سوال ببرد، وجود ندارد و تمامی امكانات و ملزومات لازم نیز برای برگزاری انتخابات در اختیار 55 حوزه انتخابیه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، پورعلی مطلق یادآور شد: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه (دهم اردیبهشت) در 55 حوزه انتخابیه آغاز و به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: تمدید زمان برگزاری انتخابات نیز به عهده شخص وزیر كشور است و در صورت نیاز بنا به تشخیص وزیر امكان تمدید مدت زمان رای گیری وجود دارد.

دبیر ستاد انتخابات كشور خاطرنشان كرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس بیش از 15 هزار شعبه اخذ رای وجود دارد.

مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دهم اردیبهشت ماه 1395 در 55 حوزه انتخابیه برای تعیین 68 نماینده برگزار می شود كه در این مرحله از انتخابات 136 نامزد با یكدیگر رقابت می كنند.

همچنین سردار بتولی معاون عملیات نیروی انتظامی اقدامات ناجا را در راستای برگزاری مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تشریح کرد و گفت: 12 هزار و 385 نیرو برای استان‌هایی که انتخابات مرحله دوم در آنها برگزار می شود آماده به کار هستند و تاکنون 9هزار و 595 نفر در نظر گرفته شده است.

وی حضور فعال نمایندگان ناجا در جلسات وزارت کشور را از اقدامات ناجا پیش از برگزاری انتخابات برشمرد و ادامه داد : در راستای ایجاد هماهنگی بیشتر در برگزاری انتخابات مرحله دوم، کمیسیون عملیات ناجا با برگزاری جلسات با رده های تخصصی ضمن اخذ تدابیر لازم و کار آمد ،دستورهای لازم هیئت رئیسه ناجا را نیز در قالب مصوبات ابلاغ کرد.

سردار بتولی اضافه کرد: پس از اخذ برآوردهای لازم و متناسب با تهدیدهای احتمالی، نسبت به تهیه، تدوین و ابلاغ دستورالعمل تأمین "نظم و امنیت" مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام و ضمن تشریح وظایف و پیش بینی های مورد نیاز، به فرمانده انتظامی استان ها و سایر رده های مربوط ارسال شد.

معاون عملیات ناجا با اشاره به تامین نیروی کمکی به منظور افزایش ضریب امنیتی مرحله دوم انتخابات افزود : به منظور تأمین نیروی کمکی فرمانده انتظامی استان ها،پس از برگزاری جلسات کارشناسی با معاونت های نیروی انسانی ناجا، تربیت و آموزش ناجا و دانشگاه علوم انتظامی امین، تعداد نیروهایی که قابلیت بهره گیری از آنها در تأمین امنیت مرحله دوم انتخابات ممکن بود، مشخص شد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار بتولی در پایان در خصوص دیگر تمهیدات لازم در برگزاری انتخاباتی امن گفت : استفاده از ظرفیت هواناجا و به کارگیری بالگرد در راستای بررسی و نظارت بر حوزه های انتخابیه از دیگر اقدامات است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین