کد خبر: ۳۶۳۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

آمریکا کره شمالی را با گزینه‌های دیگر تهدید کرد

انتظار می‌رود پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی به زودی و شاید پیش از نشست کنگره حزب حاکم کارگران در اوایل مه سال جاری میلادی صورت گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آمریکا هشدار داد، اگر کره شمالی به آزمایش‌های اتمی وموشکی خود ادامه دهد، واشنگتن گزینه‌های دیگری را مدنظر قرار می‌دهد که شامل تحریم‌های جدید یا اقدامات امنیتی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی پیشتر گفت: ظاهرا کره شمالی پس از ناکامی شدید و فاجعه آمیزش در پرتاب آزمایش ماه جاری میلادی، برای پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک میان برد آماده می‌شود.

انتظار می‌رود پنجمین آزمایش اتمی کره شمالی به زودی و شاید پیش از نشست کنگره حزب حاکم کارگران در اوایل مه سال جاری میلادی صورت گیرد.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از کره شمالی خواست از انجام اقدامات بی ثبات کننده منطقه اجتناب کند و گفت: اگر پیونگ یانگ به آزمایش های اتمی و موشکی‌اش ادامه دهد، واشنگتن گزینه‌های دیگری را مد نظر قرار خواهد داد.

تونر افزود: اقدامات گذشته شامل تحریم و اقدامات امنیتی بودند. کاملا مطمئنم اگر کره شمالی به تصمیماتی که از نظر ما مضر هستند، ادامه دهد، ما نیز باید در پی آن به دنبال گزینه‌های دیگری برای واکشن به این تصمیمات باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که این گزینه‌ها شامل چه چیز‌هایی خواهد بود گفت: نمی‌خواهیم پیش از قطعی شدن گزینه‌ها، آنها را اعلام کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین